• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

مجلس شورای اسلامی قانون آلایندگی هوای شهرها را اصلاح کند

  • کد خبر : 111235
  • 21 تیر 1402 - 18:00
مجلس شورای اسلامی قانون آلایندگی هوای شهرها را اصلاح کند
یاز اکو - شهردار تبریز خواستار اصلاح قانون هوای پاک از سوی مجلس شورای اسلامی شد و گفت: مجلس و شوراهای اسلامی شهر باید کمک کنند بتوانیم حق و حقوق شهرداری‌ها از عوارض آلایندگی محیط زیست را دریافت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس اقتضائات در برهه‌ای برخی قوانین را وضع کرده است که امروز برای کلانشهرها مشکلاتی ایجاد کرده و نیازمند بازنگری است.

وی همچنین به عدم پایبندی، شرکت‌های خودروساز در قبال قانون اشاره کرد و گفت:شهرداری تبریز طرح نوسازی تاکسی ها با ارائه تسهیلات کم بهره را آغاز کرده که با توجه به افزایش قیمت خودرو نیازمند ورود دولت و مجلس در این زمینه هستیم.

شهردار تبریز به موضوع قانون هوای پاک نیز اشاره کرد و گفت: وزارت کشور تمامی دستگاههای اجرایی را موظف کرده در رسیدن به سرانه فضای سبز به ۱۵ مترمربع مشارکت داشته باشند ولی تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی از ارائه پیوست فرهنگی برای بودجه شهرداری تبریز برای نخستین بار خبر داد و افزود: بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۲۰ همت است و برای اولین بار پیوست فرهنگی بودجه نیز تعریف شده است.

هوشیار ادامه داد: در روز غدیر خم شاهد حرکت عظیمی در کلانشهرها بودیم که نمودی از ترسیم مقام معظم رهبری از رویکرد اجتماعی شهرداری ها بود.

شهردار تبریز با بیان اینکه توجه به کارکرد اجتماعی در شهرداری ها یابد، گفت: شوراهای اسلامی شهر باید در این غنابخشی به رویکردهای اجتماعی کمک کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});