• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرای تبریز هزینه شد

  • کد خبر : 111493
  • 24 تیر 1402 - 10:45
۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرای تبریز هزینه شد
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماه گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای طرح ساماندهی مقبره الشعرای تبریز هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین بلاغی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار افزود: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در ۱۱ سال گذشته حدود هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد برای این طرح هزینه شده بود.

وی با اشاره به اینکه شهریار از سرآمدان شعرای ترک زبان پارسی گو است، اظهار کرد: غزلیات شهریار نشان دهنده دوران هجران و خاصی از زندگانیش است و در کنار آن مناجات نامه‌ها و عرض ارادت او به اهل بیت (ع) نشان دهنده بینش وسیع، روح بلند و نگاه دینی و شیعی اوست.

بلاغی گفت: زمان شناسی، وقت شناسی و سرایش شعر در اشعار شهریار به چشم می‌خورد و این وقت شناسی در حوزه ادبیات و شعر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جاودانگی شهریار ابدی است، ادامه داد: شهریار منحصر به این منطقه و خطه نیست، شهریار را در خارج از ایران بیشتر از ما دریافته و شناخته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی حیدربابای شهریار ارسال شده بود که نشان دهنده شناخت و ارادت هنرمندان به شهریار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم این جشنواره به صورت بین المللی در سال‌های آینده برگزار شود، افزود: جشنواره ملی حیدربابای شهریار در فهرست اصلی جشنواره‌های وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی ثبت و در تقویم جشنواره‌های وزارت قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});