• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

اطلس کودکان شهر تبریز در حال تدوین است

  • کد خبر : 111614
  • 25 تیر 1402 - 11:30
اطلس کودکان شهر تبریز در حال تدوین است
یاز اکو - معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از تدوین اطلس کودکان شهر تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، محمد عزتی در چهاردهمین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک ضمن اشاره به تغییر رویکرد شهرداری تبریز در تدوین بودجه و تخصیص اعتبار به حوزه مسائل فرهنگی و مباحث مربوط به کودکان گفت: اقدامات مهمی در حوزه کودکان توسط همکاران در سطح مناطق دهگانه صورت گرفته است که بیانگر گرایش شهرداری های مناطق به مباحث فرهنگی از جمله تفریح، ورزش و مباحث مرتبط با کودکان در کنار فعالیت های عمرانی است که بازخورد آن، در میزان مشارکت کودکان در برنامه های تابستانی مناطق قابل مشاهده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان اینکه اطلس کودکان شهر نیز در حال تدوین است گفت: از کلیه دستگاه های ذی‌ربط اعم از آموزش و پرورش، بهزیستی و سمن ها خواهشمندیم آمار و اطلاعات مورد نیاز جهت تهیه بسته اطلاعات اولیه و تدوین این اطلس را در اختیار همکاران شهرداری قرار دهند.

وی افزود: در این اطلس، اطلاعاتی همچون تعداد مراکز آموزشی موجود در سطح شهر به تفکیک کودکستان، مدارس ابتدایی و راهنمایی، تعداد فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین آمار کودکان شهر، گروه های سنی و… گردآوری خواهد شد.

عزتی تصریح کرد: با تدوین این اطلس می‌توانیم پتانسیل های شهر تبریز در حوزه کودکان را بررسی و به اطلاعات مهمی نظیر: میزان و نحوه تراکم مدارس در سطح شهر دست یابیم و به تبع آن، سیاستگذاری های خود را در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی تدوین کنیم و با پیاده سازی این اطلاعات بر روی نقشه های GIS به یک بانک اطلاعاتی جامع دست یابیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین از آماده سازی سایت شهر دوستدار کودک نیز خبر داد و گفت: هم اکنون این سایت در مرحله بارگذاری اخبار قرار دارد و بانک اطلاعات ویژه کودکان نیز به زودی در این سایت بارگذاری شده و در اختیار بخش های مختلف دولتی و خصوصی قرار خواهد گرفت.

چهاردهمین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با حضور شهردار تبریز، نماینده شورای اسلامی شهر، معاونان شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی، مدیرعامل سازمان فرهنگی-هنری و اجتماعی، شهرداران مناطق یک، دو و سه و همچنین نمایندگان آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نمایندگان سمن های فعال در حوزه کودکان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});