• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

افزایش تقاضا برای رمز ارزها از سوی سرمایه‌گذاران طلا

  • کد خبر : 111621
  • 25 تیر 1402 - 12:15
افزایش تقاضا برای رمز ارزها از سوی سرمایه‌گذاران طلا
یاز اکو - لری فینک، مدیر عامل بلک راک نسبت به افزایش تقاضا برای رمز ارزها در میان سرمایه‌گذاران طلا ابراز خوش بینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، مدیرعامل بلک راک (لری فینک) در مصاحبه‌ای با CNBC پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه دوم BlackRock اظهار داشت که بیشتر سرمایه‌گذاران طلا در طول پنج سال گذشته در مورد ورود به بازار رمز ارزها کنجکاو بوده‌اند.

وی به تأثیر صندوق‌های ETF در آسان کردن دسترسی به طلا اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این صندوق‌ها می‌توانند تأثیر مشابهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند.

فینک همچنین به کاهش ارزش دلار آمریکا در ماه‌های اخیر و افزایش ارزش آن در پنج سال گذشته اشاره کرد و تاکید کرد که یک صندوق رمز ارز بین‌المللی می‌تواند مانعی در برابر این نوسانات ایجاد کند.

بلک راک ماه گذشته درخواستی را برای فهرست کردن یک ETF بیت کوین (BTC) با یک توافق نظارتی به اشتراک گذاشت. این اقدام می‌تواند یک عامل تعیین کننده در سیاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باشد.

به گفته فینک، نفوذ بلک راک به بازار رمز ارزها با هدف این شرکت برای ایجاد محصولات سرمایه‌گذاری کاربرپسند و مقرون به صرفه همسو خواهد بود. به گفته این مدیرعامل، بلک راک معتقد است که مسئولیت آسان کردن سرمایه‌گذاری را دارد. فینک قبلاً در سال ۲۰۱۷ نسبت به ارزهای دیجیتال ابراز تردید کرده بود و محبوبیت آن‌ها را به پولشویی نسبت می‌داد. با این حال، علاقه او و افزایش ارزش رمز ارزها، بلک راک را بر آن داشته تا شرایط ورود به بازار را بررسی کند.

رمز ارزها عامل تنوع‌بخشی سبدهای سرمایه‌گذاری

فینک بر مزایای متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاران به کمک رمز ارزها تاکید دارد. او در مصاحبه خود بیان کرد: این دارایی ارزش متمایز کننده‌ای در مقایسه با سایر طبقات دارایی دارد، اما مهمتر از همه، به دلیل بین المللی بودن آن، از هر واحد پولی فراتر خواهد رفت.

در حالی که فینک از بحث مستقیم در مورد ETF بیت کوین خودداری کرد و با استناد به محدودیت‌ها در طول فرآیند تشکیل پرونده SEC، اطمینان داد که BlackRock ایمنی و حفاظت از هر بازاری را که وارد آن شود در اولویت قرار می‌دهد.

روز جمعه، بلک راک نتایج سه ماهه دوم خود را گزارش کرد و درآمد تعدیل شده هر سهم ۹٫۲۸ دلار در ازای ۴٫۴۶ میلیارد دلار درآمد را ثبت کرد. دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت اکنون بیش از ۹ تریلیون دلار هستند.

این اولین بار نیست که فینک از زمانی که بلک راک درخواستی برای ETF ارائه کرده است، از بیت کوین حمایت می‌کند. او در اوایل این ماه، بیت کوین را به دلیل پتانسیل آن برای متحول کردن صنعت مالی ستایش کرد و آن را با طلای دیجیتال مقایسه کرد. شایان ذکر است که شرکت کارگزاری Bernstein نیز بیان کرده است که به احتمال قوی SEC به زودی ETF بیت کوین را تایید کند.

گفتنی است، در یک گزارش تحقیقاتی، برنشتاین گفت که SEC تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا به چنین اقدامی چراغ سبز نشان دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});