• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

افزایش ۲۵ درصدی دریافت مالیات در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 11211
  • 26 فروردین 1400 - 19:30
افزایش ۲۵ درصدی دریافت مالیات در آذربایجان شرقی
یازاکو _ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از افزایش ۲۵ درصدی دریافت مالیات ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سه برابر وصول مالیات، منابع وارد استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به دخل و خرج بودجه ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی اظهار داشت: درآمدهای استان در قالب وصول درآمدهای مالیاتی، گمرکات و غیره بوده که ۹۰ درصد آنها را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه تقریبا ۵۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمدی برای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ داریم، افزود: ۴۵۰۰ میلیارد تومان از این درآمدها، از محل دریافت مالیات است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میزان دریافت مالیات در استان، حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: پیش‌بینی های درآمد مالیاتی حدود هزار میلیارد تومان بیش از سال گذشته است که این افزایش، کمتر از نرخ تورم بوده است.
وی درآمد گمرکات و ادارات را نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و ابراز داشت: انتظار داریم درصد بالایی از این درآمدها در سال جاری محقق شود.
بهبودی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما برای اعتبارات وارده به استان در پروژه‌های ملی و استانی هم، حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این یعنی، سه برابر وصول مالیات، منابع وارد استان می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هم، چنین بوده ولی امسال شفاف تر شده است، تصریح کرد: اکنون، منابع و مخارج استان‌ها کاملا مشخص و شفاف در بودجه ۱۴۰۰ درج شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، در مورد رتبه اعتباری و هزینه ای استان در مقایسه با سایر استان ها، افزود: از لحاظ درآمد و هزینه، رتبه هفتم را داریم که طبق آمایش سرزمینی و جمعیتی، رتبه منطقی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});