• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
2

اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز از آذربایجان را دو برابر می کند

  • کد خبر : 70932
  • 28 تیر 1401 - 8:30
اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز از آذربایجان را دو برابر می کند
یاز اکو - کمیسیون اروپا روز دوشنبه یادداشت تفاهمی با آذربایجان امضا کرد تا واردات گاز طبیعی را طی چند سال دو برابر کند، زیرا این کشور پس از حمله مسکو به اوکراین به دنبال تامین کنندگان غیر روسی است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح در این بیانیه آمده است ،آذربایجان با این قرارداد متعهد می شود ظرفیت کریدور گاز جنوبی را دو برابر کند تا حداقل ۲۰ میلیارد متر مکعب در سال به اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ تحویل دهد.

اتحادیه اروپا در حال روی آوردن به تامین‌کنندگان قابل اعتمادتر انرژی است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در توییتی گفت: امروز در آذربایجان هستم تا توافقنامه جدیدی را امضا کنم.

فون در لاین گفت: “با این یادداشت تفاهم جدید، ما فصل جدیدی را در همکاری انرژی خود با جمهوری آذربایجان، شریکی کلیدی در تلاش‌هایمان برای دور شدن از سوخت‌های فسیلی روسیه باز می‌کنیم.”

وی افزود:«هدف ما این است که طی چند سال تحویل گاز از آذربایجان به اتحادیه اروپا دو برابر شود. آذربایجان شریک حیاتی برای امنیت عرضه ما و در مسیر بی طرفی آب و هوا خواهد بود.»

این کمیسیون گفت: آذربایجان در حال حاضر تحویل گاز طبیعی به اتحادیه اروپا را از ۸٫۱ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۲ افزایش داده است.

این کشور گاز اروپا را از طریق خطوط لوله ای که از گرجستان و ترکیه عبور می کند، تامین می کند.

پیش از این دیدار، کمیسیون اروپا اعلام کرد: «در بحبوحه تداوم تحریم های روسیه این کمیسیون برای تامین انرژی خود، بدنبال تنوع بخشیدن به واردات انرژی اتحادیه اروپا است.»

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان هفته گذشته گفت : “یک سند مهم در مورد امنیت انرژی بین اتحادیه اروپا و آذربایجان امضا خواهد شد.”

در ماه می، رهبران اتحادیه اروپا موافقت کردند ، بیشتر واردات نفت روسیه را تا پایان سال متوقف کنند، زیرا آنها بخشی از تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را که به دلیل اقدام نظامی در اوکراین علیه مسکو اعمال کردند، انجام دادند.

اما این بلوک ممنوعیت مستقیم گاز روسیه را که در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۵۵ میلیارد متر مکعب بود که تقریباً ۴۰ درصد از نیاز اتحادیه اروپا بود، به تعویق انداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});