• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
دیدار عابدین خرم و مجید کیانی با وزیر اقتصاد ارمنستان

پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان

  • کد خبر : 77858
  • 15 شهریور 1401 - 11:15
پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان
یاز اکو - در دیدار عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی و مجید کیانی با وزیر اقتصاد ارمنستان، پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان داده شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای گسترش همه‌جانبه روابط با همسایگان، از آمادگی کامل مدیریت دولتی و بخش خصوصی استان برای توسعه همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری خبر داد.

عابدین خرّم با تشریح برخی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان در حوزه‌هایی مانند پتروشیمی، معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و مصالح ساختمانی، گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن ۵۷ ناحیه و شهرک صنعتی، ۶ شهرک تخصصی و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و منطقه آزاد ارس به وسعت ۵۱ هزار هکتار، مستعد و آماده جذب سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و صنعتی در منطقه آزاد ارس، پیشنهاد کرد شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک به صورت دائمی در مرز دو کشور ایجاد شود.

خرّم اظهار داشت: منطقه آزاد ارس، مسیر دسترسی تولیدکنندگان ارمنستان به بازار ایران و محور شمال جنوب است و در مقابل، این کشور نیز می‌تواند مسیر دسترسی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای اروپای شرقی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بر حل‌وفصل مسائل گمرکی و حمل‌ونقل در مرز ایران و ارمنستان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با نگاه مثبت مسئولان دولتی و اراده جدی بخش خصوصی دو کشور، بتوانیم آثار مثبت این سفر را در میدان عمل شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});