• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

آژیر خطر پاشینیان: “تا زمانی که توافقنامه صلح به تاخیر بیفتد…”

  • کد خبر : 112478
  • 03 مرداد 1402 - 10:30
آژیر خطر پاشینیان: “تا زمانی که توافقنامه صلح به تاخیر بیفتد…”
یاز اکو- نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه احتمال درگیری نظامی جدید با آذربایجان را رد نکرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته وی چنین امکانی تا زمانی که توافقنامه صلح توسط دولت های دو کشور امضا و به تصویب پارلمان ها نرسد، باقی خواهد ماند.

تورال اسماعیلوف کارشناس سیاسی آذربایجانی معتقد است که این مطلب پاشینیان هم برای مخاطبان داخلی بوده و هم با آن سعی در فریب دنیای خارج دارد.

به نظر این کارشناس سیاسی پاشینیان مشغول فریب جامعه جهانی است. از یک سو در تلاش است این عقیده را شکل دهد که اگر نیروهای مخالف او در جامعه ارمنستان متحد شوند، همیشه در معرض تهدید آذربایجان زندگی خواهند کرد. از سوی دیگر پاشینیان در تلاش است تا با بیان چنین ایده هایی نمایشی در خارج از کشور ایجاد کند که ارمنستان در محاصره آذربایجان و ترکیه با خطر جنگ مواجه است. بنابراین کمک به ارمنستان باید افزایش یابد.

اسماعیلوف اضافه می کند که در همین راستا تاخیر در توافقنامه صلح آذربایجان و ارمنستان در پس زمینه اظهارات پاشینیان، احتمال وقوع جنگ را کمی نزدیکتر می کند. تأخیر صلح به دلیل موضع نادرست ارمنستان خطر جنگ جدید را ایجاد می کند. در عین حال نیروهایی که دائماً از ارمنستان علیه آذربایجان و ترکیه استفاده می کنند، علاقه ای به صلح بین باکو و ایروان ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});