• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

۱۲۴ هزار مشترک الگوی مصرف برق را رعایت کردند

  • کد خبر : 112569
  • 03 مرداد 1402 - 22:00
۱۲۴ هزار مشترک الگوی مصرف برق را رعایت کردند
مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: امسال از ۴۷۸ هزار مشترک بخش خانگی شهر تبریز ۳۰ درصد آن ها معادل ۱۲۴ هزار مشترک الگوی مصرف برق را رعایت کردند.

به گزارش یازاکو، عباس حسامی در نشست خبری مشترک مدیران عامل صنعت برق آذربایجان ، گفت: تا پایان تیر ماه امسال در اجرای طرح پاداش شرکت توزیع برق برای مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت کرده اند، ۱۸ میلیارد ریال پاداش تعلق گرفته است.

وی در خصوص الگوی مصرف برق در استان در ماه های گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، اظهار کرد: در این طرح به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف در سال جاری نسبت به سال گذشته و در محدوده ۵۰ درصد الگوی مصرف، ۲۰ هزار ریال پاداش تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیستم های سرمایشی در ماه های گرم بیشترین بار را به شبکه توزیع برق وارد می کند، یادآور شد: هم اکنون حدود ۲۰ میلیون دستگاه کولر آبی و ۱۰ میلیون دستگاه کولر گازی در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: میزان مصرف کولرهای گازی بیشتر از کولرهای آبی بوده و به ازای هر یک درجه افزایش دما از ۳۵ درجه سانتی گراد، سه درصد مصرف کولر افزایش می یابد.
حسامی، از شهروندان خواست برای صرفه جویی و مصرف بهینه برق بر روی کولرها سایبان نصب کرده و دمای کولرهای گازی را بین ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی گراد که دمای آسایش محصوب می شود، تنظیم کنند.
وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر تبریز به مشترکان شهرهای اسکو، آذرشهر و ۱۰ شهر و ۱۴۵ روستای تابعه خدمات ارایه می کند، گفت: ۳۵ درصد از برق تولیدی در بخش خانگی و بیش از ۷۰۰ هزار مشترک این شرکت، ۳۵ درصد در بخش صنعت و بقیه نیز در سایر بخش های کشاورزی و خدمات مصرف می شود.
حسامی، ادامه داد: برق کالای باارزشی بوده ولی خیلی ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد در حالی که ارزش آن بیش از ۶ تا هفت برابر ارزشی است که در قبوض برق اعمال می شود.

آذربایجان شرقی جزء استان های پرمصرف کشور نیست اما ۱۰ تا ۱۵ درصد مشترکان آذربایجان شرقی و تبریز پرمصرف هستند و ۴۰ درصد افزایش مصرف در تابستان به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی است.
وی خاطر نشان شد: ۳۵ درصد مصرف برق استان در بخش صنعت، ۲۵ درصد مصرف کشاورزی و ۲۹ درصد مصرف خانگی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});