• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 114174
  • 19 مرداد 1402 - 21:00
صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۲ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز پنجشنبه دربازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در این مدت ۱۶۵ هزار و ۵۱۱ تن کالا توسط هفت هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۷ هزار تن کالا صادر شده بود افزایش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای صادراتی را شامل کاشی ، انواع فلفل ، میلگرد ، بادمجان ، سیب زمینی ، نمک و پروفیل ذکر کرد و گفت: ۷۷ درصد از کالاهای صادر شده توسط کامیون ایرانی ، ۱۳ درصد توسط کامیون‌های آذری و روسی و ۱۰ درصد نیز توسط کامیون‌های گرجی حمل شده است.

وی میزان ترانزیت ورودی از مرز بیله‌سوار را ۱۳۳ هزار و ۱۴۹ تن کالا ذکر کرد و افزود: این میزان کالا توسط ۶ هزار و۱۶۲ دستگاه به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

وثوقی گفت: ۲۰۱ هزار و ۴۰۹ تن کالا توسط ۹ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در چهار ماه امسال بیش از ۴۰ هزار دستگاه ناوگان اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});