• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

۲۰ هزار کارگر ساختمانی آذربایجان غربی پشت نوبت بیمه

  • کد خبر : 114450
  • 22 مرداد 1402 - 14:45
۲۰ هزار کارگر ساختمانی آذربایجان غربی پشت نوبت بیمه
یاز اکو - عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور از انتظار چند ساله ۲۰ هزار کارگر ساختمانی آذربایجان غربی برای بیمه شدن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، امید اشرف، با اشاره به طولانی شدنِ روند تصویب اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی گفت: در حالی که رئیس‌جمهور دستورِ رسیدگی به موضوع بیمه کارگران ساختمانی را داده‌اند، شنیده‌ایم که وزارت راه در به نتیجه رسیدنِ بیمه کارگران ساختمانی سنگ اندازی می‌کند. ظاهرا معاون وزیر راه رایزنی‌هایی انجام داده‌اند که مجددا تصویبِ این طرح را به تأخیر بیندازند.

وی گفت: از رئیس‌جمهور و وزیر کار می‌خواهیم به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند کارگران ساختمانی بیش از این از حقوق خود محروم بمانند.

رئیس کانون کارگران ساختمانی میاندوآب ادامه داد: در حال حاضر بیش از نیمی از حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است و این آمار نسبت به جمعیتِ ما بسیار زیاد است و کارگران ساختمانی تنها ۸ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

اشرف با بیان اینکه، در حال حاضر تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده در استان ۳۲ هزار نفر است گفت: همچنین ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در انتظار نوبت بیمه هستند‌.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور در موردِ وضعیت کارگران ساختمانی گفت: به دلیلِ رکودی که در حوزه‌ مسکن ایجاد شده در بسیاری از شهرها اکثر کارگران ساختمانی بیکار شده‌اند و مجبورند برای کار به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

وی در موردِ ادعای افزایش قیمت مسکن در صورتِ تصویبِ اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی گفت: این بهانه‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۰.۱ تا ۰.۳ درصد از درآمد کافرمای ساختمانی در نهایت صرف بیمه کارگران می‌شود که این در مقابلِ سود کارفرمای ساختمانی هیچ است.

رئیس کانون کارگران ساختمانی میاندوآب گفت: آن‌ها که نگرانِ افزایش قیمتِ ملک هستند چرا واکنشی به افزایش قیمت سیمان و گچ و میلگرد و زمین نشان نمی‌دهند؟ آیا در طول این سال‌ها که کارگرانِ ساختمانی از بیمه محروم بودند، قیمت مسکن گران نشده؟ این چه استدلال‌هایی است که برای محروم کردنِ کارگران ساختمانی از مسلم‌‎ترین حق شان می‌آورند؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});