• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

شهرک‌های شیلات در راستای توسعه اقتصادی اردبیل ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 114680
  • 24 مرداد 1402 - 14:45
شهرک‌های شیلات در راستای توسعه اقتصادی اردبیل ایجاد می‌شود
یاز اکو - مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ایجاد شهرک‌های شیلاتی در راستای توسعه اقتصادی استان اردبیل از رویکردهای اصلی اداره کل شیلات اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، محمد اله بخش صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار اردبیل اظهار کرد: توجه به بخش شیلات و ایجاد شهرک شیلاتی علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه منطقه منجر به افزایش چشمگیر تولید انواع آبزیان می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد نخستین شهرک ماهیان زینتی، زالو و جلبک در استان اردبیل خاطرنشان کرد: این شهرک با هدف حمایت از تولیدکنندگان خرد و افزایش سطح کمی و کیفی محصولات در شاخص استاندارد ملی با قابلیت صادرات در اردبیل ساخته می‌شود.

اله بخش گفت: این شهرک شامل ۹۰ مزرعه تولید و تکثیر ماهیان زینتی، زالوی طبی و جلبک بوده و ایجاد آن یکی از نیازهای اساسی صنعت شیلات استان اردبیل است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: در واقع این شهرک‌ها مصداق واقعی و عینی برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

اله بخش با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهرک‌های شیلاتی، کاملاً اقتصادی و زودبازده است، به نقش مؤثر این شهرک‌ها در اقتصاد استان از جمله تحقق جهش تولید، رشد صادرات و ارزآوری، اشتغال بالا و پایدار و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی با ایجاد زنجیره ارزش تاکید کرد.

وی با تقدیر از اهتمام و توجه ویژه استاندار و فرماندار اردبیل به صنعت آبزی پروری و ایجاد شهرک شیلاتی خواستار حل برخی موانع پیش روی در ایجاد شهرک شیلاتی استان اردبیل شد.

فرماندار شهرستان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به وجود زیر ساخت‌های لازم و استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از تولید و پرورش گونه‌های متنوع ماهیان زینتی، زالو و جلبک گفت: توسعه این صنعت و ایجاد شهرک شیلاتی در اردبیل لازم و ضروری است.

سیدمحمد اعتماد اعجازی خاطرنشان کرد: می‌توان با ایجاد شهرک پرورش ماهیان زینتی، زالو و جلبک علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید جذب بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی به منطقه را رقم زد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});