• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

خسارت بیش از یک هزار میلیارد تومانی کشاورزان آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 11553
  • 29 فروردین 1400 - 19:00
خسارت بیش از یک هزار میلیارد تومانی کشاورزان آذربایجان‌شرقی
یازاکو_ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: کشاورزان استان در مدت سپری شده از سال جاری یک هزار و ۳۸ میلیارد تومان خسارت به دلیل وقوع حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش‌سوزی، سیل و بارندگی، سرما و یخبندان، باد و طوفان و تگرگ متحمل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، اکبر فتحی گفت: سه صدم درصد خسارات وارده به کشاورزان آذربایجان شرقی به ارزش ۲۹۹ میلیون تومان به دلیل وقوع آتش سوزی در شهرستان های سراب و هریس بوده است.  
وی مجموع خسارت ناشی از سیل و باندگی به کشاورزان آذربایجان شرقی را ۲۰ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان در شهرستان های مرند، سراب و شبستر اعلام و تشریح کرد: بیشترین میزان خسارت ناشی از این محل به میزان ۱۸ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان در شبستر بوده است.
فتحی افزود: کشاورزان آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین ۴۶۷ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان به دلیل وقوع سرما زدگی، یخبندان و بارش برف در شهرستان های اهر، بناب، آذرشهر،  سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، میانه، هشترود، ورزقان و هوراند خسارت دیده اند.  
وی سهم خسارت ناشی از سرما و یخبندان از مجموع خسارات وارده به کشاورزان استان در سال جاری را ۴۵ درصد ذکر کرد و تشریح کرد: در این مدت باد و طوفان نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان شهرستان های اهر، بستان آباد، سراب و هشترود خسارت وارد کرده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی میزان خسارت ناشی از بارش تگرگ به کشاورزان استان را ۴۴۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان ۴۳.۲ درصد مجموع خسارات کشاورزان این خطه از حوادث غیرمترقبه در سال جاری را تشکیل می دهد.  
وی اضافه کرد: همچنین کشاورزان مراغه در سال جاری به دلیل بارش تگرگ بیش از ۳۸۸ میلیارد تومان خسارت متحمل شده اند.  
استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که از این میزان ۸۰۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۴۰۰ هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می شود.
میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی استان در زیربخش های دام و طیور، آبزیان، محصولات گیاهی و باغی در حدود ۵ میلیون تن است. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});