• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

تعمیق روابط ایران و گرجستان با تکیه بر توانمندی‌های منطقه شمالغرب

  • کد خبر : 11571
  • 30 فروردین 1400 - 8:40
تعمیق روابط ایران و گرجستان با تکیه بر توانمندی‌های منطقه شمالغرب
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایران و گرجستان به دلیل اشتراک فراوانی که دارند، می‌توانند در حوزه‌های مختلف، همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند از این رو استان‌های شمالغرب در تعمیق این روابط می توانند نقش آفرین باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با اکبر قاسمی، سفیر ایران در گرجستان، با بیان این‌که دیپلمات‌های کشورمان در کشورهای خارجی به عنوان پیام رسان‌های انقلاب هستند، گفت: سفرا به عنوان آگاه ترین افراد به مسائل کلان داخلی و اقتصادی باید با بهره گیری از اشتراکات بین ایران و کشورهایی که در آن‌ها ماموریت دارند برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش مستمر و خستگی ناپذیر داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های مختلف استان‌های شمال غربی کشورمان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در تعمیق و گسترش روابط ایران و گرجستان، می توانند نقش آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی و تربیت طلاب گرجستانی مدارس جامعه المصطفی هم آذربایجان شرقی خصوصاً شهر تبریز می‌توانند نقشی اثرگذار ایفا کنند.

اکبر قاسمی_ سفیر ایران در گرجستان هم با ارائه گزارشی از چالش ها و فرصت‌های روابط فیمابین ایران و گرجستان، گفت: تقویت و تداوم تبادلات فرهنگی روابط اقتصادی را هم ارتقاء میدهد و دیپلماسی فرهنگی را به دیپلماسی اقتصادی و پس از آن به دیپلماسی سیاسی توسعه یافته تبدیل می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});