• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است

  • کد خبر : 11569
  • 30 فروردین 1400 - 8:30
صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است
یاز اکو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان گفت: صادرات ایران به گرجستان به علت فاصله جغرافیایی کم با این کشور مقرون به صرفه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر قاسمی علی‌آبادی در نشست مشترک مسئولان استان آذربایجان شرقی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، اظهار کرد: بر این اساس لزوم گسترش مناسبات اقتصادی آذربایجان شرقی و گرجستان باید مورد توجه قرار گیرد چون صادرات به این کشور، علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای ایران، استفاده از محصولات باکیفیت بیشتر را نیز برای گرجی‌ها به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر افزایش صادرات ایران به گرجستان، افزود: تقویت و توسعه همکاری‌های گرجستان با استان‌های نزدیک در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اولویت‌های ماست و برنامه ریزی‌هایی را نیز در این زمینه به خصوص برای دوران پساکرونا انجام داده‌ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این نشست از تمایل گرجی‌ها برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ درصد مردم گرجستان از اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند که خواهان خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند.
 
سفیر ایران در گرجستان همچنین تقویت ارتباطات فرهنگی، دانشگاهی و همچنین نمایشگاهی را از جمله ظرفیت های مناسب همکاری بین ۲ کشور دانست.

توسعه همکاری با گرجستان برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی با گرجستان تأکید کرد و گفت: توسعه همکاری با این کشور برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است.

علی جهانگیری اظهار کرد: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه  ایران است که ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، از اولویت‌های جمهوری اسلامی است، افزود: برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.
 
جهانگیری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص و متعهد، در سال ۹۹ توانست ۲.۵ درصد از مجموع صادرات جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص دهد و بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش صادرات و راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در سال ۱۳۹۷ ارزش صادرات ایران به گرجستان ۱۶۱میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۲۹دلار بود اما در ۲ سال گذشته روابط تجاری کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});