• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

شهرداری تبریز با فعالیت صنوف فاقد مجوز کرونایی برخورد می‌کند

  • کد خبر : 11722
  • 31 فروردین 1400 - 10:00
شهرداری تبریز با فعالیت صنوف فاقد مجوز کرونایی برخورد می‌کند
یاز اکو - معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: قرارگاه‌های عملیاتی مقابله با کرونای مجموعه شهرداری با گروه‌های شغلی ممنوع از فعالیت در شرایط قرمز کرونایی در سطح شهر برخورد قاطع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانیان تبریزی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قرارگاه های عملیاتی مقابله با کرونا در راستای اجرای دستورالعمل های صادره ستاد مبارزه با کرونای شهرستان تبریز فعالیت خود را از ۱۹ فروردین در تمامی مناطق ده گانه شهر آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از سه هزار و ۶۰۰ تذکر کتبی و شفاهی به واحدهای صنفی ممنوع از فعالیت صادر شده است، اظهار داشت: عوامل قرارگاه های ده گانه مستقر در مناطق در مرحله اول اقدام به ارایه تذکر شفاهی و کتبی به متخلفان از دستورالعمل های ستاد ملی کرونا کرده و در صورت عدم توجه به این تذکرات اقدام به پلمپ واحد صنفی می کنند.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: همچنین گشت های خودرویی مجهز به سیستم های هشدار دهنده در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا هشدارهای لازم را با همکاری سایر اعضای ستاد کرونای این شهرستان به شهروندان اعلام می کنند.

قربانیان تبریزی، از شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده، دستورالعمل های بهداشتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور غیرضروری در خارج از منزل و سفرهای درون شهری را به شدت رعایت کنند تا این ویروس در جامعه ریشه کن شود.

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونای شهرستان تبریز گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.

گروه‌ شغلی ۲ عبارت از پاساژها، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

گروه‌ شغلی ۳ شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون حضوری است.

گروه‌ شغلی ۴ شامل شغل هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌هاست.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری و رنگ کرونایی ان از حدود ۱۰ روز قبل قرمز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});