• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز ۲) در ورزقان

  • کد خبر : 117639
  • 22 شهریور 1402 - 15:30
پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز ۲) در ورزقان
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری کامل از طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز۲) ورزقان، ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: طرح آبرسانی مجتمع ستارخان (فاز ۲) ورزقان اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری کامل از این طرح ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۶۵ کیلومتر و ۳۴ باب مخزن با ظرفیت ۵۹۰۰ مترمکعب و ۸ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱ لیتر بر ثانیه می‌باشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تأمین آب شرب ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.

خانی ادامه داد: کارهای ساختمانی این تصفیه خانه ظرف یک ماه به اتمام می‌رسد و تجهیزات الکترومیکانیکال آن که بیشتر تولید داخلی است در صورت تأمین اعتبار هشت تا ۹ آینده خریداری و نصب می‌شود.

وی هزینه صرف شده برای این طرح آبرسانی را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶۹ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.

خانی ادامه داد: منبع اصلی تأمین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است، که برای آب شرب شهرها و روستاهای اطراف مجتمع مس سونگون ۱۰۰ لیتر بر ثانیه با دستور وزارت نیرو تخصیص یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});