• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

برگزاری جشنواره صنایع‌دستی هنرنیاکان در شبستر

  • کد خبر : 118435
  • 01 مهر 1402 - 11:30
برگزاری جشنواره صنایع‌دستی هنرنیاکان در شبستر
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره صنایع‌دستی هنرنیاکان در شبستر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره در راستای حمایت از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای بومی با رویکرد تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد و برای تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان در بکار گیری ایده‌های نو و کاربردی با همکاری برخی دستگاه‌های دولتی و بسیج هنرمندان، از ۲۶ شهریور تا ۱ مهرماه در محل محوطه مقبره شیخ محمود شبستری در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد ۳۵ غرفه صنایع دستی، محصولات فرهنگی و استیج برنامه شامگاهی در محل مقبره شیخ محمود شبستری فعال شدند و ظرفیت هنری، صنایع دستی، نمایشی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او افزود: این جشنواره در چندین رشته صنایع‌دستی و هنری شامل سفالگری سنتی، نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته‌های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، ساز سازی سنتی، صنایع‌دستی فلزی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع‌دستی سنگی برگزار می‌شود و علاوه بر شهرستان‌های استان از سه استان تهران، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان‌غربی هنرمندان محصولات خود را عرضه می کنند.

حمزه زاده با تاکید بر حمایت از ایثارگران فعال در حوزه صنایع دستی، اظهار کرد: در این جشنواره یک غرفه به صنایع‌دستی تولید شده در دوران اسارت آزادگان و همچنین جانبازان دوران دفاع مقدس اختصاص یافته و دست سازه‌های آنها در آن دوران به معرض نمایش درآمده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});