• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

پنجمین جشنواره انگور و دوشاب در روستای شیرامین آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 118961
  • 06 مهر 1402 - 18:00
پنجمین جشنواره انگور و دوشاب در روستای شیرامین آذربایجان شرقی برگزار شد
یازاکو - پنجمین جشنواره انگور و دوشاب روستای شیرامین شهرستان آذرشهر از توابع آذربایجان شرقی با حضور عموم مردم، کشاورزان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و شماری از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

شمسعلی محمودیان، فرماندار آذرشهر در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری جشنواره‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند، چرا که باعث ایجاد اقتصاد پایدار در مناطق روستایی می‌شوند.

وی با بیان این‌که هدف ما از برگزاری جشنواره انگور و دوشاب در روستای شیرامین، ایجاد افق‌های جدید کارآفرینی و اشتغال است، ادامه داد: بالغ بر ۵۰ درصد علت مهاجرت تولیدکنندگان مسائل اقتصادی است بنابراین ما باید با ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری برای تولید پایدار و خودکفایی روستاها زمینه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این‌که برای مقابله با تنش‌های آبی، اقداماتی مانند احیای قنات‌ها، ساماندهی جوی‌های کشاورزی و ارائه تسهیلات به بهره برداران انجام شده است، بیان کرد: تلاش می‌شود تا مشکلات کشاورزان منطقه حل شود و تولید پایدار انجام گیرد.

محمودیان هم‌چنین معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها برشمرد.

وی با بیان این‌که اجرای اصلاح الگوی کشت در شهرستان آذرشهر ابلاغ شده است، ادامه داد: جشنواره‌ها فرصتی برای تبیین این مسائل است تا کشاورزان ضمن آشنایی، به سمت اجرای چنین طرح‌هایی حرکت کنند.

وی با بیان ظرفیت‌های ممتاز نقاط شهری و روستایی شهرستان آذرشهر، از حمایت همه جانبه برای ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات و صنایع روستایی در سه راهی شیرامین خبر داد.

حسن حقیقیان، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی نیز در خصوص نقش جشنواره‌ها در معرفی و توسعه پایدار مناطق توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش یازاکو، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، همزمان با پنجمین جشنواره انگور و دوشاب شیرامین، نمایشگاه توانمندی‌های دهستان شیرامین از توابع بخش مرکزی شهرستان آذرشهر از سه شنبه چهارم مهر به مدت هفت روز در اتوبان آذرشهر – عجب شیر، سه راهی شیرامین برپا است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});