• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

صنایع غذایی بیشترین تقاضای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را دارد

  • کد خبر : 119247
  • 09 مهر 1402 - 12:30
صنایع غذایی بیشترین تقاضای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را دارد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: صنایع غذایی، بیشترین حجم از متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‎‌های صنعتی استان را به خود اختصاص داده که این نشان از اهمیت صنایع غذایی و تبدیلی در توسعه صنعت استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، هاشم علایی در بازدید از شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: از مجموع یک هزار و ۵۰۰ قرارداد منعقده با سرمایه‌گذاران، حوزه غذایی و بهداشتی با ۲۵ درصد، حوزه شیمیایی با ۲۱ درصد، حوزه صنایع فلزی با ۱۹ درصد و صنایع سلولزی با ۱۴ درصد تقاضا را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: صنایع کانی غیرفلزی با هفت درصد، خدماتی ۶ درصد، نساجی پنج درصد و برق و الکترونیک با سه درصد در رده‌های بعدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی، سرمایه گذاران از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنند که نشان از نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی دارد.

حوزه‌بندی واحدهای تولیدی براساس ملاحظات محیط زیستی اجرا می‌شود

علایی در ادامه هدف از اجرای حوزه بندی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی را توجه به نیازهای واقعی تولید استان، رعایت ضوابط زیست محیطی و ارتقای سلامت محصولات تولیدی برشمرد و افزود: شرایط واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بر اساس زون‌بندی (حوزه) است، بدین معنی که به منظور رعایت ملاحظات زیست محیطی، هر حوزه تخصصی از شهرک و یا ناحیه صنعتی به یک نوع کاربری و فعالیت اختصاص داده شده است تا شاهد تولید محصولات سالم و بهداشتی در سطح شهرک‌های صنعتی استان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: البته در صورتی که امکان جابجایی یک طرح تولیدی به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی در حوزه دیگر مقدور باشد، موضوع پس از طرح و تایید در کمیته‌ای متشکل از شرکت شهرک‌های صنعتی، معاونت غذا و دارو، ادارات کل حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت، بررسی و به اجرا گذاشته می‌شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});