• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

از پاسخ‌های شهردار تبریز قانع نشدم

  • کد خبر : 50325
  • 22 بهمن 1400 - 9:00
از پاسخ‌های شهردار تبریز قانع نشدم
یاز اکو - رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز اعلام كرد از پاسخ‌هاي شهردار تبريز قانع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، حکیمه غفوری رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از پاسخ‌های ارائه شده از سوی شهردار تبریز، قانع نشد.

در نامه وی خطاب به رییس شورای اسلامی شهر آمده است:

جناب آقای برگی ریاست محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز

سلام علیکم

پیرو مجموعه سوالات مطروحه از سوی اینجانب خطاب به شهردار محترم تبریز در مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ پیرامون شفاف‌سازی در برخی موارد مرتبط با حوزه‌های منابع انسانی و فرهنگی، بدین‌وسیله نظر به پاسخ و اظهارات شهردار محترم در جلسه رسمی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ مراتب اعلام نظر خود را پس از بررسی مجدد مستندات موجود و تطبیق با پاسخ‌های ارائه شده ایشان، به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

در خصوص سوال (۱) پیرامون لایحه نظام پرداخت عادلانه و همسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری تبریز:

همچنانکه شهردار محترم نیز اذعان نمودند، متاسفانه ناعدالتی و تفاوت فاحش در دریافتی‌ها و نیز عدم امنیت شغلی در عمده کارکنان مجموعه مشهود بوده که در همین راستا بنده و سایر اعضای شورای اسلامی شهر، طرح الزام شهرداری تبریز به تنظیم لایحه مذکور را با هدف ساماندهی وضع موجود، کاهش هزینه‌های جاری و تحقق نسبی برابری و عدالت در حوزه نیروی انسانی ارائه نموده بودیم. علی‌ایحال با توجه به اینکه در جلسه فوق‌الذکر (ارائه پاسخ شهردار محترم) مشخص گردید که طرح مذکور، بخشی از فرایند اداری ارسال را بر اساس آیین کار شورای شهر طی ننموده، لذا اینجانب در این ارتباط، کم‌کاری و بی‌اعتنایی را متوجه شهردار محترم و مجموعه تحت مدیریتی‌شان ندانسته و به دلیل محرز شدن ایراد شکلی طی شده در فرایند ارسال طرح به شهرداری، الزامی برای سنجش پاسخ شهردار محترم به این سوال متصور نمی‌باشم. لذا سوال مذکور را تا طی فرایند لازم در کمیسیون تخصصی مربوطه و ابلاغ مجدد طرح به شهرداری ملغی می‌دانم.

در خصوص سوال (۲) پیرامون انسداد جذب نیرو و همچنین مصوبه ارائه آیین‌نامه ورود نیرو:

همچنانکه مستحضرید شورای ششم در آغازین روزهای شروع به کار طرحی را با عنوان انسداد جذب نیرو در شهرداری با هدف جلوگیری از ورود بی‌ضابطه نیرو به مجموع تصویب و به شهرداری ابلاغ نموده است. یقینا انتظار آن بود که برای قانون، شهردار محترم ، نهایت حساسیت و دقت لازم را نسبت به اجرای کامل مصوبه مذکور به خرج داده و از ورود یا تبدیل وضعیت نیرو در دوره مدیریتی خویش ممانعت نمایند. اما متاسفانه چنین نبوده و مستنداتی مبنی بر ورود نیروی جدید و تبدیل وضعیت بدون مجوز وجود داشته که صرفا و به عنوان نمونه دو مورد از آنها به پیوست سوالات از سوی اینجانب در مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ارائه شده بود که با توجه به تناقض پاسخ شهردار محترم با مستندات موجود مستخرج (اعم از گزارش سوابق بیمه فرد تبدیل وضعیت شده و …) اعلام می‌دارد که توضیحات و پاسخ شهردار محترم در این مورد قانع‌کننده نبوده و نمی‌توان توجیه ایشان را در قبال بی‌‍اطلاعی از تخلف مدیران زیرمجموعه پذیرفت، ضمن اینکه دلیل ایشان مبنی بر عدم ارائه آیین‌نامه ورود ضابطه‌مند نیرو نیز اقناع کننده نبود.

در ارتباط با سوال (۳) پیرامون کندی و سیر مراحل تبدیل وضعیت کارکنان واجد شرایط:

شهردار محترم در چلسه پاسخ به سوالات دلیل عمده عدم تعیین و تکلیف به موقع تبدیل وضعیت کارکنان واجد شرایط را فرایند زمان بر گزینش و طی مراحل اداری اعلام نموده و همچنان تاریخ با بازه زمانی مشخصی برای پایان این موضوع اعلام نکردند. این در حالی است که اینجانب به دلیل مراجعات و درخواست‌های مکرر روزانه کارکنان، همواره پیگیر امر بوده و خواستار تسریع در بررسی پرونده‌ها و صدور احکام جدید بوده‌ام. لذا با وجود شباهت و اما و اگرهایی که گاها در خصوص معیار تقدم و تاخر در صدور احکام کارگزینی وجود دارد، می‌توان چنین ادعا نمود که تجارب مشابه نشان داده است که با بکارگیری مدیران جهادی موضوع تبدیل وضعیت کارکنان می‌توانست به شکل نظام‌مند، زمان‌بندی شده و عادلانه‌تری در حداقل زمان متصور صورت پذیرد. لذا اغلام می‌نمایم که همچنان ابهام و سوال اینجانب در ارتباط با پروسه ناتمام تبدیل وضعیت‌ها پابرجا بوده و منتظر اعلام زمان‌بندی دقیق اتمام این فرایند توسط مجموعه شهرداری خواهم ماند.

در ارتباط با سوال (۴) پیرامون تدوین استراتژی کلان فرهنگی کلانشهر تبریز:

مسئله فرهنگ و زیرمجموعه‌های آن، در زمره ابعاد مهم و حائز اولویت مدیریت شهری بوده و در صورتی که اقدامات انجام پذیرفته در این حوزه پشتوانه عمیق پژوهشی و کاربردی نداشته باشد، چیزی جز اقدامات ناپیوسته، هزینه‌کردهای بی‌فایده و خروجی‌های بی‌ثمر نخواهد داشت. لذا دلیل عدم تبیین و ارائه برنامه راهبردی فرهنگی کلانشهر تبریز با وجود گذشت زمان کافی و پیگیری‌ها و تذکرات لازم به متولیان امر، چهارمین سوالی بود که اینجانب به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و در چارچوب قوانین و اختیارات آیین‌نامه به شهردار محترم ارائه نموده بودم. چرا که قابل پیش‌بینی است که استمرار عدم تبعیت حوزه فرهنگی شهرداری تبریز از برنامه کلان، بلندمدت و صدالبته منعطف، ره‌آوردی جز حیف بیت‌المال و عدم بالندگی فرهنگی شهر در حوزه وظایف و توان شهرداری نخواهد داشت. با این اوصاف اظهارات شهردار محترم در پاسخ به سوال ذکر شده موید وجود برنامه مدون فرهنگی تبیین شده‌ای است که مبنای کار حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده و متاسفانه اینجانب به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تاکنون مفتخر به رویت آن نشده‌ام. لذا ضمن ارج نهادن به تلاش‌های فرهنگی همکاران در شهرداری تبریز، پاسخ دریافتی از سوی شهردار محترم فاقد دلایل عمومی و تخصصی لازم برای اقناع می‌باشد.

جمع‌بندی نهایی اینکه، اینجانب با لحاظ جوانب امر، گذشت زمان کافی برای حل یا اقدام مناسب در خصوص سوالات طرح شده، برآیند پاسخ‌های ارائه شده از سوی شهردار محترم را ناکافی دانسته و عدم اقناع خویش را از پاسخ‌های ارائه شده توسط ایشان اعلام می‌دارم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});