• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

پروژه‌های عمرانی به بهانه کرونا متوقف نشود / پروژه کمربند ۸ کیلومتری ایلخچی پس از ۱۴ سال هنوز به پایان نرسیده است

  • کد خبر : 11930
  • 01 اردیبهشت 1400 - 13:15
پروژه‌های عمرانی به بهانه کرونا متوقف نشود / پروژه کمربند ۸ کیلومتری ایلخچی پس از ۱۴ سال هنوز به پایان نرسیده است
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با رد درخواست تعلیق و توقف پروژه‌های عمرانی به دلیل تشدید شیوع کرونا، گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ مشکلی در اجرای پروژه‌های عمرانی به وجود نیامده و پیمانکاران باید با فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اجرای پروژه‌ها را ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، جواد رحمتی در جلسه شورای فنی استان، با اشاره به درخواست انجمن صنفی پیمانکاران در خصوص تعلیق پروژه‌های عمرانی به دلیل تشدید وضعیت شیوع کرونا، اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصی از سوی پیمانکاران در خصوص بیماری کرونا مطرح نشده و تنها مشکل موجود، محدودیت‌های تردد بود که رفع شده است.


وی با بیان اینکه فعالیت کارگران پروژه‌های عمرانی در فضای باز انجام می‌شود، افزود: پیمانکاران می‌توانند با برخی تمهیدات مانند افزایش خوابگاه‌های کارگری برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهیه ملزومات بهداشتی، پروژه‌ها را اجرا کنند که هزینه‌های ناشی از این تمهیدات با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و کارفرمایان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی درخصوص گزارش اجرایی پروژه کمربندی شهر ایلخچی نیز گفت: کار مطالعاتی این پروژه در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحمتی، اعتبار هزینه‌شده برای این پروژه را بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه به دلیل حادثه‌خیز بودن عبور خودروهای ترانزیتی از داخل شهر ایلخچی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: محدوده این پروژه ۸ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن تملک شده، ولی برای تملک ۲ کیلومتر باقی‌مانده حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین این رقم از محل اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: تلاش می‌کنیم برای تامین این اعتبار، پروژه را با قطعه ۵ آزادراه تبریز- ارومیه ادغام کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});