• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

پیش بینی تولید ۱۰۰ تن محصول زغال اخته از باغات ابهر

  • کد خبر : 119413
  • 10 مهر 1402 - 13:15
پیش بینی تولید ۱۰۰ تن محصول زغال اخته از باغات ابهر
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی ابهر از پیش بینی تولید حدود ۱۰۰ تن محصول زغال اخته از باغات شهرستان ابهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، حسن مولایی، مدیر جهاد کشاورزی ابهر با اشاره به برداشت محصول زغال اخته از باغات این ابهر اظهار داشت: روستای «قشلاق‌مرشون» در این شهرستان به دلیل شرایط مساعد آن برای کشت این محصول مناسب است.

مدیر‌جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: سطح زیر کشت زغال‌اخته در روستای قشلاق مرشون در این شهرستان حدود ۶۰ هکتار است که از این مقدار ۲۰ هکتار در مرحله نونهالی قرار دارد و ۴۰ هکتار به مرحله باروری رسیده است.

وی با بیان اینکه محصول زغال‌اخته یکی از محصولات باغبانی است که دارای مزیت‌های متفاوت از قبیل ارزش غذایی و دارویی متنوع است، افزود: درختان زغال‌اخته به دلیل شرایط اقلیمی مناسب در بعضی از مناطق کشور، به صورت طبیعی رشد می‌کنند و در تولید میوه آن هیچ محصول شیمیایی دخیل نیست به همین دلیل برای صادرات و سودآوری مورد توجه قرار می‌گیرد.

مولایی با بیان اینکه در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود به میزان حدود ۱۰۰ تن محصول از باغ‌های زغال اخته شهرستان ابهر تولید شود، ادامه داد: میوه زغال‌اخته بیشتر مصرف تازه‌خوری دارد ولی به‌صورت فرآوری شده و همچنین خشکبار نیز استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: میوه، برگ، پوست و ریشه این گیاه دارای ارزش دارویی بوده که به دلیل ارگانیک بودن سودآوری بالایی برای باغ‌داران دارد.

وی بیان داشت: چناچه از شواهد بر می‌آید در بعضی از نواحی کشورمان مانند استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و قزوین شرایط لازم برای تولید این محصول با ارزش وجود دارد ولی کمتر کسی از روستای قشلاق‌مرشون شهرستان ابهر در استان زنجان و شرایط مساعد آن برای کشت این محصول مطلع می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});