• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

رتبه نخست عشایر آذربایجان‌غربی در تولید شیر کشور

  • کد خبر : 119647
  • 12 مهر 1402 - 14:30
رتبه نخست عشایر آذربایجان‌غربی در تولید شیر کشور
یاز اکو - مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: عشایر استان با داشتن ۲میلیون دام کوچک و ۲۳۰ هزار دام سنگین سالانه ۵۰ هزار تن شیر تولید می کنند که رتبه نخست کشوری را دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، ناجی ۱۲ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در تولید صنایع دستی نیز عشایر استان رتبه نخست کشور را دارند، اظهار کرد: سالانه ۱۵هزار متر مربع میزان تولیدات داری عشایر استان است.

وی افزود: عشایر استان با تولید سالانه ۱۵هزار تن گوشت قرمز درحدود ۲۵درصد از گوشت قرمز استان را تولید می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی پتانسیل و ظرفیت بالایی در بحث تولیدات عشایری دارد و قطب عشایری کشور است، تصریح کرد: ۲میلیون و ۵۶۰هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و مرتعی در استان وجود دارد که یک میلیون و ۵۸۰ هزار هکتار آن در قلمرو عشایر استان است.

ناجی با تاکید براینکه طبق سرشماری رسمی ۲۰هزار و ۴۴۳خانوار عشایری در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل در آذربایجان‌غربی پراکنده شده اند.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۱۵۶ پکیج خورشیدی و در مجموع هزار پکیج خورشیدی در بین عشایر استان توزیع شده است.

ناجی با تاکید به اینکه یکی از محوری ترین و مهمترین اقدامات امور عشایر مرمت و بازسازی و ایل راههای عشایر است، خاطر نشان کرد: هزار کیلومتر ایل راه عشایری در استان داریم که همگی صعب العبور و نیاز به مرمت دارند و در سال جاری ۵۵۰‌کیلومتر از ایل راه های استان ترمیم شد.

وی ادامه داد: ۱۲۰میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال عشایر استان اختصاص داده شد که متاسفانه یکی از بانک ها با وجود معرفی امور عشایر، هیچ گونه همکاری در پرداخت تسهیلات را انجام نداد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});