• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

تعیین هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی آغاز شد

  • کد خبر : 119896
  • 14 مهر 1402 - 18:30
تعیین هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی آغاز شد
یاز اکو - رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از صدور دستور آغاز تعیین هیات های اجرایی انتخابات اسفند ماه مجلس شوری اسلامی در حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی استان از امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تراب محمدی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس قانون انتخابات، دو هفته قبل از ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه تشکیل شود.

وی اضافه کرد: طبق تقویم انتخاباتی ۱۳ تا ۱۹ مهر ، زمان تشکیل هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه می باشد.

محمدی تشریح کرد: هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به ریاست فرماندار یا بخشدار، با عضویت یک حقوقدان با معرفی کتبی و رسمی رئیس کل دادگستری استان، رئیس ثبت احوال حوزه انتخابیه و هشت نفر معتمد محلی تشکیل می شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی موظفند حداکثر ۴۸ ساعت پس از آغاز مهلت یک هفته ای مشخص شده در قانون برای تعیین معمتمدان اصلی و علی البدل عضو هیات اجرایی، ۳۰ نفر از شخصیت های دینی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ، علمی ، اقتصادی و حقوقی معتمدین محلی را از بین اقشار واجد شرایط در ماده ۴۱ قانون به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت مربوط معرفی کنند.

وی گفت: پس از این مرحله و توافق با هیئت نظارت در خصوص لیست معتمدین، بلافاصله باید با حضور اعضای حقوقی و هیات نظارت جلسه ای برگزار شود و حداقل با حضور ۲۰ نفر از معتمدین و با رای مخفی ، هشت نفر را به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر را به عنوان معتمدان علی البدل برای ادامه کار انتخاب کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرایند انتخاب هیئت اجرایی یکی از جلوه های مردمی بودن برگزاری انتخابات است گفت: هیات های اجرایی در تمامی مراحل اجرایی انتخابات نقش آفرین هستند و توسط معتمدین که گلچینی از اقشار مختلف مردم هستند انتخاب می شوند.

وی یا آوری کرد: ثبت نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش ثبت نام، تایید گرفته اند، ۲۷ مهر به مدت هفت روز خواهد بود.

وی افزود: انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});