• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

شهرستان میانه قطب تولید برنج در آذربایجان شرقی/ رتبه ششم آذربایجان شرقی در تولید برنج در کشور

  • کد خبر : 120014
  • 15 مهر 1402 - 18:15
شهرستان میانه قطب تولید برنج در آذربایجان شرقی/ رتبه ششم آذربایجان شرقی در  تولید برنج در کشور
سرپرست جهاد کشاورزی میانه گفت: شهرستان میانه قطب تولید برنج در آذربایجان شرقی است.

به گزارش یازاکو، رضا شکوری، در بازدید خبرنگاران استان از برداشت برنج میانه عنوان کرد: بیش از ۲۲ هزار تن برنج سفید در آذربایجان شرقی تولید میشود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی رتبه هفتم سطح زیر کشت برنج و رتبه ششم تولید برنج را در کشور داراست.

وی گفت: کل سطح زیر کشت برنج استان آذربایجان شرقی ۸ هزار و ۳۳۰ هکتار بوده که عمدتاً در شهرستان های میانه با سطح زیر کشت ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار و خداآفرین با سطح زیر کشت یک هزار و ۷۵۰ هکتار ، هوراند با سطح زیر کشت ۲۰۰ هکتار و کلیبر با سطح ۱۸۰ هکتار کشت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ کارخانه برنج کوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد تشریح کرد: ۱۰۱ دستگاه نشاءکار و ۹۰ دستگاه خرمنکوب برنج در استان موجود بوده و ۵۸۳ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی از جمله علی کاظمی، هاشمی و صدری به صورت نشاءکاری در سطح ۷ هزار و ۲۰۵ هکتار کشت می شود که ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه و ۳ هزار و ۷۰۵ هکتار نیز سنتی کشت است و یک هزار و ۱۲۵ هکتار باقی مانده نیز به صورت مستقیم یا خشکه کاری کشت می شود و در مجموع باید گفت بیش از ۵۵ درصد محصول برنج در استان به صورت مکانیزه کشت می شود.
شکوری با بیان اینکه تاکنون در حدود ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برنج استان با تولید ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن محصول شلتوک برنج برداشت شده است افزود: پیش بینی می شود از کل سطح زیر کشت هشت هزار و ۳۳۰ هکتار مقدار ۳۷ هزار و ۴۸۵ تن محصول شلتوک برنج و بعد از برنجکوبی مقدار ۲۲ هزار و ۴۹۱ تن برنج سفید تولید شود.
وی تاکید نمود: ۱۰۰ درصد برداشت برنج آذربایجان شرقی مکانیزه است .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});