• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

راه‌اندازی سه بازارچه جدید مرزی در آذربایجان‌غربی در دستور کار است

  • کد خبر : 120070
  • 16 مهر 1402 - 12:15
راه‌اندازی سه بازارچه جدید مرزی در آذربایجان‌غربی در دستور کار است
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پرونده راه اندازی سه بازارچه جدید مرزی در این استان با بررسی شورای تعاملات مرزی تایید و در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم استفاده بهتر از ظرفیت های مرزی برای توسعه این مناطق بوده چراکه با توجه به شرایط امنیتی در سال های گذشته از امکانات مرزی استفاده خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی و ادغام بازارچه‌ها در گمرگات توسط دولت‌های قبل باعث مشکلاتی برای ساکنان این مناطق در آذربایجان غربی شد، افزود: در صورت موافقت هیات دولت، سه بازارچه جدید در استان ایجاد می‌شود که ما آمادگی اجرای سریع این امر توسعه ای را داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بازارچه‌های مرزی کیله شین اشنویه، قاسم رش میرآباد و پیراحمد کندی چالدران، این سه بازارچه مرزی جدید پیشنهادی را شامل می شود.

معتمدیان با اشاره به توسعه مرزی کشور و لزوم تعریف روزآمد مرزها اضافه کرد: مرزهای رسمی دارای پایانه مبادلات در سطح بین‌المللی است اما در تعریف جدید توسعه مرزی به دنبال یک بستر تحت عنوان بازارچه‌ها هستیم تا اقتصاد کشور را گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی تنها مسیر زمینی و ریلی ارتباط با کشور ترکیه به شمار می رود، گفت: توسعه فعالیت‌های اقتصادی ایران و ترکیه در راستای رسیدن به هدف تبادل ۳۰ میلیون دلاری در دستور کار قرار دارد و در همین راستا توسعه مرزی مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، آذربایجان‌غربی بازارچه‌های مرزی متفاوتی داشت که طی مصوبات دولت‌های قبل این بازارچه‌ها در گمرکات ادغام و عملا کارایی خود را از دست داد.

بازارچه صنم بلاغی، ساری سو، تمرچین، سرو، رازی و کیله سردشت از جمله بازارچه‌هایی بود که در گمرکات استان ادغام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});