• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ سرآغاز تحولات در گردشگری اردبیل است

  • کد خبر : 120075
  • 16 مهر 1402 - 12:30
رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ سرآغاز تحولات در گردشگری اردبیل است
یازز اکو - استاندار اردبیل در نشست با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو، رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ را سرآغاز تحولات مهم در گردشگری استان دانست و از تلاش و برنامه‌ریری برای مشاهده آثار این رویداد طی سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، سیدحامد‌ عاملی صبح امروز در نشست با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو، با اشاره به تلاش‌های دبیرکل در انتخاب اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۳ اظهار کرد: از جانب مردم شریف استان اردبیل از شما سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: رویداد بین‌المللی مهم اردبیل ۲۰۲۳، سرآغاز تحولات و دگرگونی استان اردبیل در حوزه‌ گردشگری است و باید تلاش کرد که در سال‌های آینده آثار این رویداد را در سطح استان شاهد باشیم که برای تداوم این مسئله برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل آمادگی برگزاری اجلاسیه‌ها و نمایشگاه‌های آینده حوزه اکو را دارد و از دبیرخانه سازمان همکاری اکو درخواست داریم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار داشته باشد.

رویداد ۲۰۲۳ گام آغازین برای معرفی بین‌المللی استان اردبیل است

خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو هم در این نشست بیان کرد: اطمینان داریم که ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در حوزه‌های مختلف منحصربه‌فرد بوده و با انتخاب اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳، گام آغازین برای معرفی استان اردبیل به کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه‌ای است.

وی ادامه داد: انتخاب شهرهای مختلف از کشورهای عضو اکو به‌عنوان پایتخت گردشگری، با بررسی و توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود انجام می‌شود که اردبیل در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی دارد.

ناظری گفت: پس از اردبیل، در سال ۲۰۲۴ هم شهر سبز ازبکستان، در سال ۲۰۲۵ شهر ارزروم ترکیه و در سال ۲۰۲۶ شهر شوشای جمهوری آذربایجان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});