• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9

بیمه ۲۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای هشترود

  • کد خبر : 12065
  • 02 اردیبهشت 1400 - 12:15
بیمه ۲۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای هشترود
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی هشترود از قرار گرفتن ۲۵ هزار هکتار از اراضی هدف طرح جهش تولید دیم‎زارها در این شهرستان زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که در سال زراعی جاری حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها رفته است، اظهار کرد: بیمه شدن این اراضی از اولویت‌های این طرح برای حمایت از بهره ‌برادران و جبران خسارت‌های احتمالی به آن‌ها است.

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۰۰درصد اراضی هدف طرح در قالب تعداد ۱۰۵۵ بیمه نامه صادر شده زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی رفته است، گفت: بخش زیادی از حق بیمه این اراضی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخشی اندکی نیز از سوی بهره برداران تامین شده است.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیم‎زارها از طرح‌های حمایتی ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) با اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی بوده که بیمه کردن این اراضی گام مهمی در افزایش درآمد سالیانه بهره برداران است.

احمدی گفت: طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور برنامه‌ای پنج ساله است که سال اول (۱۳۹۹ – ۱۴۰۰) آن در سطح ۲۵ هزار در شهرستان هشترود به اجرا درآمده و عمدتا شامل محصولات گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده بود، طرح جهش تولید دیمزارها به مناسبت این نامگذاری طی یک تفاهمنامه بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای دستیابی به حداکثر تولید در مزارع کشت شده اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});