• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن‌های ملی زنجان ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

  • کد خبر : 121078
  • 24 مهر 1402 - 9:15
خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن‌های ملی زنجان ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن‌های ملی زنجان ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، اصغر اسماعیلی، در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: در برش استانی نهضت ملی مسکن، در بخش حمایتی ساخت ۲۷ هزار واحد، خودمالک ۱۲ هزار واحد، بافت فرسوده ۹ هزار واحد، مسکن روستایی ۲۰ هزار واحد و در مجموع ۶۸ هزار واحد در تعهد استان زنجان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا کنون برای ۱۸ هزار واحد تخصیص پروژه انجام شده است، ابراز کرد: در غرب زنجان ۸ هزار و ۲۷۰ پروژه در حال ساخت است که به طور میانگین ۵۴.۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعدادی پروژه نیز در شرق زنجان احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه به طور میانگین ۷۰ درصد زیرساخت‌ها در کوی زیتون تأمین شده و تأمین آب به ۹۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: اگر ارتباط نیرورسانی به شهر اتفاق بیفتد، مشکلی در زیرساخت‌های کوی زیتون نخواهیم داشت.

وی اعتبار هزینه شده برای خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و روبنایی پروژه‌های نهضت ملی تولید مسکن در شرق و غرب زنجان را ۱۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این اقدامات شامل آبرسانی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، برق‌رسانی، گازرسانی، عملیات خاک‌برداری، جدول‌گذاری و روسازی معابر و آموزشی می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی ۲ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان مودرنیاز است، تصریح کرد: امسال ساخت دو مدرسه در سایت‌های غرب و دو مدرسه در سایت‌های سرق زنجان به پیمان می‌رود.

وی یادآور شد: ساخت یک مدرسه در کوی زنگان ۷۰ درصد پیشرفت فزیکی دارد و مدرسه دیگر نیز به پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصدی رسیده است و تلاش داریم که این پروژه‌ها در اسرع وقت تکمیل شود.

بنیاد مسکن زنجان ۶ هزار واحد مسکونی را به بهره‌برداری رساند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عهده بنیاد مسکن قرار گرفت که استان زنجان در طول دو سال از ۹ هزار مسکن مورد تعهد ۶ هزار واحد را به بهره‌برداری رساند.

رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه مصوب شده تا ۲۰ هزار قطعه زمین ۹۹ ساله در روستاهای استان تأمین و به واجدان شرایط واگذار شود، اظهار کرد: در شهرستان‌های ابهر و خرمدره به دلیل محدودیت‌هایی مثل وجود گیاه «گَوَن» در عرصه‌های طبیعی این کار با محدودیت مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه مراحل اولیه تأمین زمین در شهرستان‌های سلطانیه، طارم و ماهنشان انجام شده است، بیان کرد: در شهرستان زنجان نیز موضوع در دست پیگیری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=121078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});