• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

دانشگاه ارومیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز شد

  • کد خبر : 121090
  • 24 مهر 1402 - 10:15
دانشگاه ارومیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز شد
یاز اکو - رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف علمی خود توانست عضویت اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد علیجانپور روز دوشنبه اظهار کرد: این اتحادیه دارای بیش از ۱۷۰ عضو از دانشگاه‌های کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، قبرس شمالی، اوکراین، جمهوری آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، چچن، داغستان و مولداوی است.

وی با اشاره به عضویت دانشگاه‌های ایرانی در این اتحادیه اضافه کرد: چندین دانشگاه و موسسه علمی و تحقیقاتی معتبر کشور از جمله دانشگاه تبریز، دانشگاه سهند، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این اتحادیه به عنوان عضو دائم حضور دارند.

رییس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه چشم انداز این حرکت بین‌المللی از سمت دانشگاه ارومیه قابل توجه است، افزود: تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح های پژوهشی و آموزشی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی از راه دور به صورت مشترک و برپایی همایش‌های علمی و تسهیل شرکت اساتید در همایش‌های دانشگاه های عضو از اهداف اصلی راه اندازی و فعالیت اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز است.

دانشگاه ارومیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز شد

بر اساس این گزارش، دکتر کامران پاشایی رییس اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز با حضور در دانشگاه ارومیه ضمن دیدار با علیجانپور رییس این دانشگاه، حکم عضویت و تمبر یادبود عضویت دانشگاه ارومیه در این اتحادیه بین المللی را اعطا کرد.

دانشگاه ارومیه در حال حاضر ۵۰۰ هیات علمی، ۱۱ دانشکده و بیش از ۱۳ هزار دانشجو دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=121090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});