• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

رانندگان پرخطر در آذربایجان‌غربی مشمول مجازات سنگین خواهند شد/استان از حیث راه‌های ارتباطی واقعا محروم است

  • کد خبر : 121093
  • 24 مهر 1402 - 10:30
رانندگان پرخطر در آذربایجان‌غربی مشمول مجازات سنگین خواهند شد/استان از حیث راه‌های ارتباطی واقعا محروم است
یاز اکو - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی رانندگی های پرخطر وحادثه آفرین در معابر شهری و یرون شهری استان که موجب فوت تعداد زیادی از شهروندان می شوند، گفت: رانندگان پرخطر مشمول مجازات های سنگین و اثربخش خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، ناصر عتباتی در جلسه بررسی تصادفات درون شهری و برون شهری و اهتمام برکاهش سوانح جاده‌ای که با حضور مدیران دستگاه‌های متولی و مسوولان قضایی استان برگزار شد، افزود: نباید امنیت و آرامش جامعه و مردم، تحت الشعاع رانندگی‌های پرخطر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: باید مجازات‌های اثربخش در این خصوص در دستور کار قرار گیرد تا این نوع رانندگی ها تکرار نشود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک به بهبود وضعیت رانندگی در جامعه کمک کنیم و به این مهم توجه داشته باشیم که فوت یک فرد در تصادف، چه هزینه‌هایی برجامعه تحمیل می‌کند.

به جبران عقب ماندگی‌های گذشته بپردازیم

عتباتی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی درحوزه راهداری صورت می‌گیرد، گفت: اما باید به جبران عقب ماندگی‌های گذشته نیز بپردازیم.

وی با اشاره به متولی نداشتن برخی راه‌های مواصلاتی افزود: مگر می‌شود در جامعه مسیر مواصلاتی داشته باشیم ولی متولی نداشته باشیم؟

وی اضافه کرد: اغلب پل های برون شهری فاقد حفاظت، علامت هشدار دهنده وجدا کننده هستند و ‌برای نصب این موارد، نیاز به جذب اعتبار است که باید این امر صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه استان ما از حیث راه‌های ارتباطی واقعا محروم است، ادامه داد: باید بزرگراه‌ها توسعه یافته و همچنین ایمنی راه‌ها تقویت شود.

عتباتی اظهار کرد: در حوزه تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی وضعیت خوبی نداریم و باید تیم های کارشناسی در شهرهای هدف تشکیل شود تا نقاط حادثه خیز را بازرسی کنند و همچنین از ظرفیت فرمانداران هم باید استفاده شود.

وی گفت: در کنار این موارد از طریق رسانه ها و آموزش و پرورش باید فرهنگ ویژه رانندگی تبلیغ شود تا شاهد رفتارهای پرخطر نباشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و شرایط آب و هوایی استان امکان دارد تصادفات افزایش یابد که بر همین اساس تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات باید صورت گیرد.

در ۶ ماه آینده تمام نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی باید اصلاح شود

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم در این جلسه با بیان اینکه در حدود ۶ سال گذشته بیش از ۵۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که تنها ۱۱ مورد آن مرتفع شده است، گفت: در ۶ ماه آینده باید تمام نقاط حادثه خیز استان اصلاح شود.

حسین مجیدی ادامه داد: پس از ۶ ماه در نقطه حادثه خیز اگر حادثه ای رخ دهد، مدیر مربوطه تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

وی به روشنایی راه‌های ارتباطی و مواصلاتی اشاره کرد و افزود: در ۲ ماه آینده نباید هیچ راه ارتباطی بدون روشنایی باشد و تمام نقاطی که نیازمند روشنایی هستند، اعم از درون شهری و برون شهری از روشنایی بهره‌مند شوند.

دادستان ارومیه بر نصب دوربین در راه‌های ارتباطی تاکید کرد و گفت: طی ۶ ماه آینده باید نصب دوربین‌ها صورت گیرد و اگر استانداردها و مولفه‌های کشوری درحوزه نصب دوربین رعایت نشود، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مجیدی به رفتارهای پرخطر برخی رانندگان اشاره کرد و افزود: کورس گذاشتن و نظم عمومی را برهم زدن و آرامش خانواده ها را به هم ریختن تشکیل پرونده کیفری را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین با رفتارهای پرخطر دیگر نظیر حرکت هایی با موتورسیکلت‌ها که در برخی شهرها صورت می گیرد، برخورد جدی خواهد شد.

آذربایجان‌غربی، بی‌نصیب از دوربین ثبت تخلفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: دوربین ثبت تخلفات در استان وجود ندارد و جزء استان‌های محروم در بحث هوشمندسازی هستیم.

سرهنگ حجت مشتاق ادامه داد: عدم طراحی معابر به عنوان عابر محور و نبود زیرساخت های لازم، از جمله عوامل ترافیک و تصادفات در آذربایجان غربی است.

وی افزود: وقتی حمل و نقل کارآمد در شهر ایجاد شود، این وضعیت در کاهش تصادفات تاثیر گذارخواهد بود.

افزایش ۱۷ برابری طرح های راه‌سازی در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: مطالعات راه‌سازی در بیش از ۳۷۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در دست اجراست تا امکان‌سنجی طرح‌های راهسازی ارزیابی و وارد مرحله اجرا شود.

سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: در کنار مطالعات راهسازی، اجرای طرح‌های راهسازی در بیش از ۴۶۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان با بیش از ۴۰ کارگاه راهسازی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: توسعه محورهای مواصلاتی در آذربایجان‌غربی با هدف کاهش حوادث جاده‌ای و همچنین سهولت تردد انجام می‌گیرد و این روند با قوت ادامه دارد.

حمزه‌لو افزود: میانگین سالانه راه‌سازی در آذربایجان‌غربی ۹ کیلومتر بوده که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده و تلاشگران راه و شهرسازی با فعالیت شبانه‌روزی در کارگاه‌ها در حال توسعه ظرفیت هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=121093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});