• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

خطر شکستن قبح نژادپرستی و پیشنهادی به فدراسیون فوتبال ایران

  • کد خبر : 12131
  • 03 اردیبهشت 1400 - 10:30
خطر شکستن قبح نژادپرستی و پیشنهادی به فدراسیون فوتبال ایران
یاز اکو - صفحه اینستاگرامِ تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار متنی به جنگ ۲۸۳ سال قبل ایران و هند که هندی‌ها خاطراتِ خونین و بدی از آن دارند اشاره کرد و با ادبیات به دور از احترام از این رویداد یاد کرد. پس از این موضوع فدراسیون فوتبال هند به صورت رسمی از پرسپولیس شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو صفحه اینستاگرامِ تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار متنی به جنگ ۲۸۳ سال قبل ایران و هند که هندی‌ها خاطراتِ خونین و بدی از آن دارند اشاره کرد و با ادبیات به دور از احترام از این رویداد یاد کرد. پس از این موضوع فدراسیون فوتبال هند به صورت رسمی از پرسپولیس شکایت کرد.

بازی فوتبال برای ایجاد صلح و دوستی میان ملت‌هاست و بنابراین زبان فوتبال زبان غیرسیاسی و مبتنی بر صلح و دوستی است و هر فردی که نفرت و خشونت را به صورت عمومی منتشر کند، با جرایمی مواجه می‌شود.

اما آنچه که نگرانی را بیشتر می‌کند، بی‌توجهی و واکنش نشان ندادنِ روشنفکران نسبت به ترویجِ racism و نفرت پراکنیِ عمومی است. این رویه باعث می‌شود قبحِ نژادپرستی شکسته شود که تبعات جبران ناپذیری برای هر جامعه‌ای به دنبال خواهد داشت.

می توان این پیشنهاد را مطرح کرد که برای جلوگیری از این رفتارهای تلخ، فدراسیون فوتبال از تیم‌های ورزشی بخواهد قبل از حضور در هر کشور، یک کلاس آموزشی توجیهی برای آشنایی ورزشکاران با حساسیت‌های کشور میزبان برقرار کنند تا آگاهی عمومی ورزشکاران نسبت به مسائل و حساسیت‌های دیگران افزایش یابد.

همین کلاس آموزشی در شکل محلی نیز برای رقابت‌های داخلی می‌تواند برگزار شود تا ورزشکاران با اظهارات و حرکاتشان در ورزش و فضای مجازی باعث ترویج نفرت و عمومی‌سازیِ آن نشوند.

شاید گفته شود این رفتار تنها گفتاری بود اما باید دانست که خشونتِ گفتاری، پیوستارِ خشونت‌های خطرناک‌تر می‌شود

واقعیت این است که هرگز با خشونت نمی‌توان عدم خشونت به وجود آورد. تز اصلی گاندی هم در این زمینه، نفی خشونت بود. او معتقد بود، عدم خشونت باید ایدئولوژی ما باشد. با این شیوه می‌توان به صلح اجتماعی رسید ولی از خشونت، حتی خشونت علیه استعمار، نمی‌شود به یک جامعه‌ سالم رسید.

اکنون جامعه‌ ما بیش از هر چیز نیاز به آموزشِ مسائلی دارد که جهان سالها آنها را آموختند خصوصا آموزشِ مخالفت و برخورد شدید با مسائلِ نژادگرایانه‌ متحجرانه.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});