• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیر عامل شرکت عمران سهند تاکید کرد:

سهند پرشتاب در مسیر توسعه

  • کد خبر : 121375
  • 26 مهر 1402 - 10:45
سهند پرشتاب در مسیر توسعه
یاز اکو - فرهاد سعیدی با بیان اینکه ارزش پروژه های در حال اجرا طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان(بدون لحاظ قیمت زمین) است تاکید کرد: شهر سهند همچنان پیشرو در توسعه عمرانی و اجتماعی در بین شهرهای جدید کشور است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند ضمن تشریح اخرین وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن در این شهر گفت: بیست و سه هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در این شهر درحال ساخت هستند که ۱۲۰۰ واحد از این پروژه ها در حال آماده سازی وگذراندن مراحل پایانی برای بهره برداری در دهه فجر سالجاری هستند.

فرهاد سعیدی در نشست خبری با عنوان راویان پیشرفت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از اعضای پروژه ها، آورده کم و در حدود قسط اول و دوم را پرداخت کرده اند ادامه داد: باید توجه داشت بانک عامل با در نظر گرفتن پیشرفت پروژه تسهیلات ارائه می کندو آورده متقاضی بسیار مهم است.چرا که در صورت عدم پرداخت تعهدات پروژه پیشرفتی نخواهد داشت.

فرهاد سعیدی با بیان اینکه نباید متقاضیان خوش حساب را فدای عواقب دیر کرد سایرین کرد گفت: متقاضیانی که به تعهد خود عمل کرده اند و واریزی بالایی داشته اند در پروژه های با پیشرفت بالا جایگزین می شوند و در اولویت لیست واگذاری ۱۲۰۰ واحد آماده تحویل در دهه فجر قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: فعلا بحث حذف برای متقاضیانی که آورده کمی داشته اند وجود ندارد ولی متناسب با میزان واریزی در پروژه ها جا به جا شده و در مرحله بعد و در صورت عدم پایبندی به تعهد حذف خواهند شد.

نظارت کیفی دقیق بر احداث مساکن نهضت ملی

فرهاد سعیدی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای کیفی سازی احداث مسکن در شهر جدید سهند به عنوان یک ضرورت گفت: این نظارت صفر تا صدی در چندین لایه از مشاوران درجه یک تا پیمانکاران در روند احداث واحد های استاندارد مورد توجه جدی بوده است.چرا که معتقدیم کاری که انجام می شود با جان مردم در ارتباط است.

اهتمام به تامین نیازها های روبنایی

وی افزود: به دلیل بی توجهی به مسائل روبنایی در گذشته این شهر امروز با کمبود فضاها مواجه است.

فرهاد سعیدی خاطر نشان کرد: طبق قانون ایجاد شهرهای جدید،شرکت عمران مکلف به ایجاد تاسیسات روبنایی نیست و دستگاه های خدمت رسان باید در شهر مستقر شوند که با توجه به نبود چنین رویکردی از سوی دستگاه ها مرتبط،وزارت راه و شهرسازی در راستایی تامین آنها هزینه می کند.

احداث بیمارستان یک ضرورت برای شهر است

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه احداث بیمارستان در این شهر دغدغه چندین ساله مردم سهند است از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای احداث بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی خبر داد.

وی افزود: در این رابطه توافق کردیم تا زمین بیمارستان و همچنین زمینی برای مولد سازی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد‌.

وی ادامه داد: منتظر تصویب توافق در دو دستگاه دولتی برای تحقق این هدف هستیم.

مسکن مهر مطبوعات سامان می گیرد

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پروژه مسکن مهر خانه مطبوعات تصریح کرد: این پروژه با ۳۴۲ واحد تنها پروژه باقی مانده از طرح مسکن مهر است که تحویل متقاضیان تشده است.

وی بابیان این که ۸۲ نفر شاکی برای پرونده وجود دارد افزود: از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی مکلف به ورود به این پروژه شده ایم.

فرهاد سعیدی تاکید کرد: تنها برای محوطه سازی این پروژه ۳۵ میلیارد تومان نیاز است و ما منتظرمصوبه مجمع برای تصویب محوطه سازی وتعیین تکلیف پرونده شکایات برای حل مشکل مالی پروژه هستیم.

وی با تاکید بر وجود رویکردی توسعه اجتماعی در کنار توسعه عمرانی شهر سهند اظهار داشت: دفترتوسعه اجتماعی شرکت عمران با جدیت در حال کار برای اجرای برنامه ریزی و اجرای پروژه های متعدد اجتماعی بر اساس مطالعات و نیاز سنجی ها است‌.

وی برنامه ریزی برای احداث باغ ۱۶ هکتاری علم و فرهنگ، احداث و بهره برداری از مرکز خود اشتغالی زنان،احداث عمارت سلام در منطقه گردشگری هشت بهشت، احداث ساختمان بزرگترین مدرسه ویژه کودکان استثنایی ، ایجاد مرکز فعالیت استارت آپ ها،برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی متعدد را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شرکت عمران در این راستا توصیف کرد.

وی توجه به هوشمند سازی در ساختمان ها و البته توجه به پنل های خورشیدی را از دیگر ابعاد مورد توجه در نوسازی و همگام سازی سهند با تکنولوژی های نوین دانست.

گفتنی است تور رسانه ای شهر سهند به عنوان نهمین اردوی راویان پیشرفت آذربایجان‌شرقی یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بسیج رسانه است که با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تزریق امید به جامعه و در نهایت جهاد تبیین برگزار می‌شود.

دراین تور رسانه ای خبرنگاران استان از پروژه های مساکن نهضت ملی مسکن، راه های مواصلاتی ،مدرسه کودکان استثنایی و مرکز اشتغال‌زایی هشت بهشت بازدید کرده ودر جریان پیشرفت و اقدامات انجام گرفته درراین راستا قرار گرفتتد..

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=121375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});