• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

بی مهری شهرداری در پروژه پارک لاله تبریز / تعلل در اجرای یکی از زیباترین طرح های سرمایه گذاری!

  • کد خبر : 12148
  • 03 اردیبهشت 1400 - 16:30
بی مهری شهرداری در پروژه پارک لاله تبریز / تعلل در اجرای یکی از زیباترین طرح های سرمایه گذاری!
یاز اکو - مسعود موسوی گفت: طبق رایزنی های انجام شده قرار بود در آن زمان برای هر منطقه شهرداری یک پارک با آخرین قوانین موجود برای احداث یک پارک اجرا شود که متاسفانه عملی نشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، “میرمسعود موسوی” گفت: این پروژه را در سال ۸۱ برنده شدم، پروژه مربوط به پارک بزرگ لاله تبریز بود، پارک ۳۰ هکتاری لاله که در آن زمان شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد که پروژه ما به عنوان پروژه منتخب برگزیده شده است و ما در این مسابقه برنده شدیم. این پروژه قرار بود در منطقه لاله تبریز اجرا شود.
وی ادامه داد: در آن زمان از شهرداری گفتند باتوجه به اینکه شما در این مسابقه برنده شده اید، می توانید راه مناقصه را انجام دهید و یا اینکه سقف ۶۰ میلیون تومانی را که پس از انعقاد قرارداد و اتمام پروژه تا مرحله ای، سپس ۲۶۰ میلیون با شما قرارداد ببندیم؛ قبول کردیم، اما بعد از مدت زیادی با ۱۸ میلیون موافقت کردند! ۱۸ میلیونی که ۱۰ درصد برای بیمه و ۲۲ درصد برای مالیات در نظر گرفته بودند و عملا دیگر چیزی نمی ماند.

 موسوی افزود: با وجود اینکه پروژه‌ به شهرداری فروخته شد اما شهرداری هیچ اقدامی برای عملی کردن آن نکرد، پروژه ای که عمرم را برای آن گذاشتم و روز ها همکارانم در این پروژه زحمت کشیدند تا تبریز عزیز که شایسته بهترین هاست، اولین پارک تخصصی را نیز داشته باشد.
وی اضافه کرد: در آن زمان اتاق فکر تشکیل دادیم و تمام خواسته های مورد نیاز برای یک پارک را بررسی و طبق آخرین ملزومات علمی و مدل ها استفاده کردیم.

 مدیر پروژه ماکت پارک لاله گفت: تیم طراحی و تیم مطالعات را تشکیل دادیم و طی جلسات متعدد ماکت را طراحی کردیم.
وی ادامه داد: بعد از اتمام طراحی در آن زمان معاون فنی شهرداری را دعوت کردیم تا از ماکت بازدیدی داشته باشند، هدف اصلی ما در این ماکت تربیت صحیح نسل جدید و انتقال این تربیت صحیح به آیندگان است.
موسوی تاکید کرد: تبریز دارای فرهنگ غنی و اصیل است و این باید به آیندگان منتقل شود.

 وی ادامه داد: چهارباغ در دنیا ثبت شده است؛ انگلستان، فرانسه، ژاپن و ایران که باغ ایران برگرفته از بهشت عدن است و این ماکت برگرفته از باغ ایرانی ساخته شده است.
موسوی گفت: در این ماکت هفت هنر به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است که این ۷ باغ بدون دیوارکشی و تفکیک شده در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۱۴ نوع رنگ سبز در این پارک استفاده شده است که هر کدام بیانگر هویتی است که براساس آنها شکل گرفته است.

 موسوی با تاکید بر نقش پراهمیت هنرمندان، گفت: در این ماکت پاتوق هنرمندان شهر طراحی شده است که سقف این مکان شفاف به نشانه شفافیت هنرمندان شهرمان است و تمام المان‌ها برگرفته از یک پیام خاص و دارای هویت شکل یافته است.
وی با اشاره به بی مهری شهرداری وقت، اظهار کرد: طبق رایزنی های انجام شده قرار بود در آن زمان برای هر منطقه شهرداری یک پارک با آخرین قوانین موجود برای احداث پارک اجرا شود که متاسفانه عملی نشد.
مسعود موسوی که سال‌ها با یک تیم فنی برای این ماکت زحمت کشیده بود؛ شهرداری بدون در نظر گرفتن همه زحمات مجموعه وی به این طرح بی توجهی کرده و آن را اجرا نکرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});