• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

تعداد بیکاران آذربایجان شرقی ۱.۳ درصد از متوسط کشوری پایین تر است

  • کد خبر : 122598
  • 06 آبان 1402 - 10:45
تعداد بیکاران آذربایجان شرقی ۱.۳ درصد از متوسط کشوری پایین تر است
یازاکو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از کاهش درصد بیکاری استان به ۶.۶ درصد در تابستان سالجاری خبر داد و گفت: این رقم ۱.۳ درصد از متوسط کشوری پایین تر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسین فتحی روز شنبه اظهار کرد: جمعیت آذربایجان شرقی بر اساس آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار، چهار میلیون و ۹۶ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار نفر بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند و جمعیت فعال استان را تشکیل می دهند و یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر از مردم استان نیز در ردیف جمعیت غیرفعال هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ارایه شده، از مجموع جمعیت فعال استان، یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جویای کار یا آماده کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت فعال استان نیز در شغل های مختلف مشغول اشتغال بوده و در واقع حدود ۹۳.۴ درصد از افراد جویای کار و آماده کار در استان شاغل و ۶.۶ درصد بیکارند.

فتحی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی در تابستان امسال ۴۳۵ نفر در هزار نفر بوده در حالی که این رقم در تابستان سال گذشته ۴۰۶ نفر در هزار نفر ثبت شده و این به معنی رشد هشت درصدی نرح مشارکت اقتصادی و افراد جویای کار یا آماده به کار در تابستان امسال است.

آذربایجان شرقی از نظر کاهش نرخ بیکاری در رتبه هفتم کشوری

وی همچنین ادامه داد: نسبت اشتغال در تابستان امسال در استان ۴۰۶ نفر در هزار نفر بوده که نسبت به تابستان سال قبل که ۳۷۵ نفر در هزار نفر است ۳۱ نفر معادل هشت درصد بیشتر شده است.

فتحی نرخ بیکاری استان در تابستان سالجاری را ۶.۶ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۷.۷ درصد بود حدود ۱.۱ درصد کمتر شده و آذربایجان شرقی از نظر کاهش نرخ بیکاری در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

تعداد بیکاران آذربایجان شرقی ۱.۳ درصد از متوسط کشوری پایین تر است

ادامه روند کاهش نرخ بیکاری با تحقق تعهدهای اشتغالزایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ادامه روند کاهش نرخ بیکاری با تحقق تعهدهای اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: پاییز و زمستان سال گذشته نرخ بیکاری استان به ترتیب ۹.۵ و ۸.۲ درصد بود که با ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل و بالاتر از تعهد ایجاد ۴۷ شغل برای این سال، نرخ بیکاری در استان روند نزولی گرفت و در بهار امسال این رقم به ۷.۷ و در تابستان به ۶.۶ درصد کاهش یافت که ۱.۳ درصد کمتر از متوسط کشوری است.

فتحی بیشترین میزان نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در ۶ سال گذشته را مربوط به فصل زمستان در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد و افزود: در این فصل از سال نرخ بیکاری استان ۱۲.۴ درصد بود که با تلاش ها و برنامه های دولت سیزدهم و با احیا واحدهای راکد و همچنین اشتغالزایی های متعدد، این رقم در زمستان سال گذشته به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرد.

تعهد اشتغالزایی آذربایجان شرقی برای امسال بیش از ۴۷ هزار نفر است

فتحی با بیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال در سالجاری برای استان ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر تعیین شده، گفت: با روندی که امسال آغاز کرده ایم و طبق آماری که در سامانه رصد ثبت شده این رقم به راحتی قابل دسترسی است و استان همانند سال گذشته بیش از تعهد ثبت شده، اشتغالزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون، تعداد ۳۰ هزار و ۷۸۷ نفر از ابتدای امسال تاکنون محقق شده که از این تعداد حدود ۸۳ درصد آن خود اشتغالی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین میزان اعتبارات ابلاغی به بانک‌های عامل آذربایجان شرقی در زمینه اشتغالزایی را ۲ هزار و ۶۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم تاکنون ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و بانک‌های عامل صادرات، سپه، ملت و تجارت به ترتیت بیشترین پرداخت تسهیلات را از بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ داشته‌اند.

فتحی به عملکرد آذربایجان شرقی در مورد تسهیلات مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: سهمیه ابلاغی به هشت بانک عامل استان، یک هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال است که به صورت قرض الحسنه به واجدان شرایط پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});