• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

۲۵ هزار هکتار دیم زار در هشترود بیمه شد

  • کد خبر : 12263
  • 04 اردیبهشت 1400 - 13:30
۲۵ هزار هکتار دیم زار در هشترود بیمه شد
یاز اکو - ۲۵ هزار هکتار از دیم زارهای هشترود در راستای حمایت از کشاورزان و تضمین نتیجه فعالیت های آنان در مقابل حوادث غیرمترقبه، زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود اظهار داشت: بیمه شدن این اراضی از اولویت ‌های جهاد کشاورزی برای حمایت از بهره ‌برادران و جبران خسارت های احتمالی به آنان است.

مجید احمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰درصد اراضی هدف طرح بیمه کشاورزی، در قالب صدور یک هزار و ۵۵ فقره بیمه نامه، زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی رفته است، گفت: بخش زیادی از حق بیمه این اراضی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخشی اندکی نیز از سوی بهره برداران تامین شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: طرح جهش تولید در دیم‎زارهای شهرستان هشترود از طرح های حمایتی ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) در قالب توافق با سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و بیمه کردن این اراضی گام مهمی در افزایش درآمد سالیانه بهره برداران است.

احمدی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور برنامه‌ای پنج ساله است که سال اول (۱۳۹۹ – ۱۴۰۰) آن در سطح ۲۵ هزار هکتار در شهرستان هشترود به اجرا در آمده است و عمدتاً شامل محصولات گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ می باشد.

وی یادآوری کرد:  با توجه به اینکه سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» نامگذاری شده بود، طرح جهش تولید در دیمزارها به مناسبت این نامگذاری، طی یک تفاهم نامه بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام برای دستیابی به حداکثر تولید در مزارع کشت شده، اجرا می‌شود.

شهرستان ۵۸ هزار نفری هشترود در ۱۲۷ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی در دامنه کوه های سر به فلک کشیده سهند واقع شده و از مناطق کمتر توسعه یافته استان محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});