• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی برای توسعه شهرک صنعتی بعثت تبریز

  • کد خبر : 124160
  • 22 آبان 1402 - 10:15
سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی برای توسعه شهرک صنعتی بعثت تبریز
یازاکو - سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات آماده‌سازی اجرای طرح های زیرساختی فاز ۶۰۰ هکتاری توسعه و عملیاتی شهرک صنعتی بعثت تبریز با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، سجاد مطلبی با اشاره به اهم اقدامات سال جاری این شرکت افزود: با توجه به استقبال سرمایه گذاران از برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی و ظرفیت های قابل توجه آن، اکنون ۳۲۱ قرارداد در شهرک صنعتی بعثت با متقاضیان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی بعثت، بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه بوده که توانایی ایجاد اشتغال برای صدها هزار نفر از جوانان آذربایجان شرقی را دارد، اظهار کرد: در اجرای عملیات توسعه این شهرک، طرح خاکبرداری، خاکریزی و جدول گذاری در حال اجراست.

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی برای توسعه شهرک صنعتی بعثت تبریز

مراحل توسعه شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی، سنگ شهر و عالی نسب در حال اجراست

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در خصوص تکمیل نواقصات زیرساختی مرحله توسعه شهرک های صنعتی شهید سلیمی و سنگ شهر نیز گفت: این نواقصات شامل اجرای خیابان سازی، شبکه برق ۲۰ کیلوولت و شبکه توزیع و خط انتقال آب است.

مطلبی، با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز توسعه شهرک صنعتی عالی نسب در حال انجام است، ادامه داد: عملیات اجرایی مرحله توسعه این شهرک به مساحت حدود ۲۸۳ هکتار از جمله عملیات آماده سازی و اجرای شبکه معابر آن در سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به واگذاری ۶ هزار سند شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی استان در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در مرداد ماه امسال، یادآور شد: این اسناد حدنگاری در ۱۴ شهرک صنعتی با مساحت ۲ هزار و ۲۲۸ هکتار صادر شده‌ است.

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی برای توسعه شهرک صنعتی بعثت تبریز

توسعه شهرک صنعتی آخولا برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از اخذ سند مالکیت و مادر اراضی فاز توسعه شهرک صنعتی آخولای تبریز خبر داد و گفت: این سند مالکیت به وسعت ۱۰۲ هکتار اخذ شد و این اقدام موجب رفع مشکل تامین زمین برای سرمایه گذاران استان می شود.

مطلبی افزود: شهرک صنعتی آخولا با ۴۳۸.۵ هکتار اراضی در اختیار و تعداد ۵۰۶ فقره قراردادهای منعقده، ۴۲۹ طرح های صنعتی در حال ساخت و ساز و ۷۷ واحد به بهره برداری رسیده و دارای یک هزار و ۷۲۰ نفر اشتغال با تمام امکانات زیربنایی است.

وی اظهار کرد: با اجرای مرحله توسعه این شهرک صنعتی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرک اشتغال ایجاد می شود.

اجرای طرح های زیرساختی به ارزش چهار هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح های زیرساختی و زیربنایی به ارزش حدود چهار هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال اجراست که بارزترین آنها آسفالت ریزی به مقدار ۳۰ هزار تن است.

وی با اشاره به شروع عملیات ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی بناب، اظهار کرد: اجرای این عملیات در سال جاری آغاز شده و شبکه های فاضلاب تصفیه خانه های شهرک های عالی نسب و بیلوردی نیز در حال تکمیل است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در خصوص تامین کسری آب شهرک های صنعتی استان، گفت: کسری آب شهرک های صنعتی شهید سلیمانی، بستان آباد ۲، سراب‌، مراغه و عجب شیر به مقدار ۷۰ لیتر در ثانیه با استفاده از آب های زیرزمینی و سطحی با حفر چاه و اجرای شبکه های انتقال تامین شده است.

مطلبی با اشاره به تامین برق در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ادامه داد: تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه‌، برق منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی استان در قالب موافقت نامه در ۹ شهرک و ناحیه صنعتی در قالب ۱۳ طرح منعقد شده است.

وی یادآور شد: عملیات احداث شهرک صنعتی چاراویماق نیز در فاز ۱۰۰ هکتاری با اجرای معابر و توزیع آب در حال اجراست.

واگذاری ۱۶۸ قطعه زمین به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در خصوص واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۶۸ قطعه زمین به سرمایه گذاران در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی واگذار شده است.

مطلبی، افزود: برگزاری ۱۶۸ دوره آموزشی برای سه هزار و ۹۷۸ نفر از مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی استان و هشت تور صنعتی برای ۱۹۱ نفر از مدیران واحدهای تولیدی و حمایت از ۱۵۰ واحد صنعتی جهت شرکت در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور از دیگر اقدامات این شرکت در هشت ماه سال جاری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});