• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

مجتمع آبدرمانی آبگرم تیل خلخال راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 12479
  • 06 اردیبهشت 1400 - 9:00
مجتمع آبدرمانی آبگرم تیل خلخال راه‌اندازی می‌شود
یاز اکو - فرماندار خلخال گفت: پروژه گردشگری مجتمع درمانی و رفاهی آبگرم معدنی روستای تیل از توابع بخش شاهرود این شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فریدون بابایی در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: با هدف تحقق شعار تولید ،پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از پیشنهادات سرمایه‌گذاران متقاضی اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و اشتغال‌زا با تمام توان حمایت شده و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله حوزه مهم گردشگری این منطقه با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به سال‌های گذشته حمایت خواهد شد.

وی اظهارکرد: در سایه اجرای طرح‌های متعدد گردشگری توسط بخش خصوصی خلخال به یکی از مقاصد هدف گردشگران تبدیل شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن محل آبگرم تیل در کنار راه در حال احداث خلخال – منجیل و اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع آبدرمانی و امکانات اسکان و رفاه گردشگران در این محل گفت: آبگرم تیل از ظرفیت‌های بسیار بزرگ توسعه صنعت گردشگری بخش شاهرود خلخال بوده و راه‌اندازی این طرح گردشگری منجر به توسعه اقتصادی و اشتغال بخشی از بیکاران منطقه خواهد شد.

وی افزود: مقدمات کار برای اجرای این طرح آماده شده و انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار افزایش سرعت عمل در جواب استعلامات اداری با نظر مساعد برای فراهم شدن زمینه شروع آن در محل آبگرم معدنی روستای تیل است.

فرماندار خلخال همچنین گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی متقاضی این طرح گردشگری برای اجرا و تکمیل مجتمع آبدرمانی آبگرم معدنی تیل ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آبگرم روستای تیل یکی از آبگرم‌های طبیعی و  معدنی شناخته شده استان اردبیل واقع در حوالی در روستای تیل از توابع بخش شاهرود خلخال بوده و بصورت طبیعی در حاشیه رودخانه شاهرود چایی که دارای آب سرد و گوارا است واقع شده است ، رنگ آب این چشمه آبگرم تیره‌تر از سایر آب‌های معدنی خلخال است.

 واقع شدن محل آبگرم تیل در فضایی زیبا و بکر در کنار درختان انار و انجیر محیطی زیبا در این محل خلق کرده و با توجه به اینکه از گذشته این آبگرم مورد توجه بوده ، استفاده از آب آن برای تسکین و درمان درد مفاصل ، روماتسیم و دردهای عضلانی از سوی اهالی بومی منطقه و اهالی استان‌های  همسایه زنجان و گیلان مورد استقبال قرار گرفته است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});