• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

میزان پر شدگی سد تهم ۲۰ درصد است

  • کد خبر : 125369
  • 04 آذر 1402 - 11:30
میزان پر شدگی سد تهم ۲۰ درصد است
یازاکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در استان طی سال آبی جاری حدود ۲۳.۵ میلیمتر است، گفت: درصد پر شدگی سد تهم را ۲۰ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران میزان بارندگی‌ها در استان را طی سال آبی جاری حدود ۲۳.۵ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۲۸ درصد کاهش و نسبت به متوسط دوره آماری حدود ۵۵ درصد کاهش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه حجم آب موجود سد تهم ۱۷ میلیون مترمکعب، گلابر ۴۷ میلیون متر مکعب، کینه‌ورس حدود ۵ میلیون متر مکعب و سد تالوار نیز حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: امیدواریم در فصل بارش برف این کسری‌ها جبران شود تا از خط بحران کم‌آبی عبور کنیم.

باقری درصد پرشدگی سد تهم را ۲۰ درصد، سد گلابر ۴۰ درصد، سد کینه ورس ۲۶ درصد و سد تالوار نیز ۸۶ درصد خواند و گفت: انتظار داریم کشاورزان و بهره‌برداران باتوجه‌به میزان آورد سدها، در مصرف بهینه آب نهایت تلاش خود را کرده و این شرکت را در تأمین آب پایدار یاری کنند.

وی با تشریح عملکرد طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان زنجان از ابتدای سال تاکنون گفت: ۶۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسلوب‌المنفعه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بیان داشت: برای کنترل میزان برداشت چاه‌های مجاز در بخش صنعت و کشاورزی، این شرکت در ۸ ماهه گذشته سال‌جاری اقدام به نصب ۲۰۲ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی کرده است و تعداد ۱۱۷ دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز را توقیف کرده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی اظهارداشتن: نصب کنتورها، جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز و انسداد چاه‌های غیر مجاز، همه در راستای رسیدن به یک کشاورزی با ثبات و منابع آب پایدار است چون کشاورز برای ادامه فعالیت خود نیاز به آب مطمئن دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});