• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
1

شهروندان اردبیلی مراقب آتش‌سوزی جنگل‌ها باشند

  • کد خبر : 125661
  • 06 آذر 1402 - 13:45
شهروندان اردبیلی مراقب آتش‌سوزی جنگل‌ها باشند
یازاکو - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ضمن هشدار به شهروندان درباره احتمال آتش‌سوزی جنگل‌های اردبیل گفت: با توجه به کاهش رطوبت هوا و خزان برگ‌های درختان جنگلی در فصل پاییز و وزش بادهای شدید در منطقه احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، محمود قلی‌زاده روز دوشنبه افزود: کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حضور دارند از هر گونه روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل ، تهدیدی جدی محسوب می‌شود و همگان باید مراقب و مواظب آتش‌سوزی جنگل‌ها باشند.

قلی‌زاده بیشترین عامل بروز آتش‌سوزی در منابع طبیعی را عامل انسانی و بی‌احتیاطی مردم دانست و ادامه داد: همه هنگام حضور در مراتع و جنگل‌ها باید از هرگونه آتش‌سوزی در جنگل خودداری کنند.

وی همچنین گفت: ضروری است شهروندان از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی، سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و رهاسازی بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی در جنگل‌ها و مراتع بپرهیزند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: رهاسازی بطری‌های شیشه‌ای در طبیعت سبب می‌شود این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع و ایجاد کانون‌های آتش در مناطق جنگلی شوند.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز امداد جنگل و مرتع به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم، عملیات مهار آتش در سریع‌ترین زمان انجام شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});