• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

۱۳ میلیون مترمکعب گاز در تبریز مصرف می‌شود

  • کد خبر : 125690
  • 06 آذر 1402 - 18:15
۱۳ میلیون مترمکعب گاز در تبریز مصرف می‌شود
رئیس مرکز دیسپچینگ گاز استان گفت: در شهر تبریز ۱۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شود و البته هفتاد درصد خانوارها پر مصرف نیستند و رعایت می‌کنند.

به گزارش یازاکو، طلوعی، در تور رسانه ای صبح امروز بیان کرد: نیروگاه تبریز و سهند نیز از ما گاز دریافت می‌کنند به طوریکه نیروگاه تبریز روزانه دو میلیون و ۷۰۰ مترمکعب و نیروگاه سهند دو میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند.

وی گفت: تلاش این است تا نیروگاه در حد کمترین مشکل داشته باشد و اجازه ندهیم نیروگاه‌ها وارد مازوت‌سوزی شوند و البته تا الان هنوز وارد مازوت نشده‌اند.
وی عنوان کرد: بیشترین مصرف ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر است و معمولا چهار ماهه آخر سال کل مصارف ۴۰ درصد مصرف کل ماه‌های سال را تشکیل می‌دهد.

طلوعی تاکید کرد: شهروندان به یاد داشته باشند هر یک درجه کاهش منجر به ۶ درصد کاهش مصرف را دارد از این‌رو وقتی هوا گرم است دما را کاهش دهیم نه اینکه پنجره را باز کنیم.
وی خاطر نشان شد: این مرکز از سال ۹۶ تاسیس شده است و وظیفه راهبری و کنترل پارامترهای عملیاتی توزیع گاز استان را دارد و هنچنبن فشار دما و سایر پارامترهای عملیاتی و میزان مصارف در این مرکز کنترل می‌شود.

وی گفت: مصرف گاز استان نزدیک به ۳۶ میلیون مترمکعب است و و همچنین متوسط مصرف هر خانوار دو میلیون و ۶۰۰ مترمکعب بود که این میزان در اوج مصرف پنجاه میلیون مکعب بود که هفتاد درصد مصرف خانگی است.

وی گفت: ۲۱ درصد مصرف گاز استان خانگی و ۲۶ درصد مربوط به صنایع است که البته میزان مصرف با تغییر دما افزایش و کاهش می‌باید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});