• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

نمایش «دروغ» روی صحنه رفت

  • کد خبر : 126121
  • 10 آذر 1402 - 13:00
نمایش «دروغ» روی صحنه رفت
یازاکو - با حضور پروفسور سودابه داوران، نمایش «دروغ» روی صحنه رفت.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، با حضور علاقه‌مندان به تئاتر، دکتر سودابه داوران زنگ افتتاح اجراهای نمایش «دروغ» را به صدا درآورد.

پلاتو استاد صادقی مجموعه تئاتر شهر تبریز، در عصر دل‌انگیز پاییزی خود، میزبان تئاتر دوستان تبریزی بود، تا بار دیگر شاهد تولد یک نمایش باشد.

دکتر سودابه داوران، استاد شیمی و محقق اهل تبریز و دارنده مدال چهارمین دوره جایزه کمک به علوم و فناوری نانو از یونسکو، با حضور در تئاتر شهر تبریز، زنگ آغاز اجراهای نمایش دروغ را به صدا در آورد. وی با تقدیر از هنرمندان، به ویژه فعالان عرصه تئاتر ضمن آرزوی موفقیت برای خانواده تئاتر تبریز گفت: امروز بسیار خوشحال و خرسند هستم که در محفلی هنری و در جمع تئاتر دوستان شاهد یک اتفاق خجسته هستم. من در زندگی خود همواره سعی کرده‌ام تا تعادل و توازن علم و هنر را مساوی نگه دارم و همواره هنر و تماشای آثار هنرمندان حس خوشایند و وصف ناشدنی به من القا کرده است.

در ادامه آیین افتتاح نمایش دروغ، تهیه‌کننده و کارگردان این نمایش لوح سپاسی را به رسم یاد بود و تقدیر از زحمات علمی خانم سودابه داوران به ایشان اهدا کردند. در پایان این مراسم زنگ آغاز اجراهای نمایش دروغ توسط این محقق و دانشمند شهیر تبریزی به صدا در آمد تا اولین اجرای نمایش دروغ، با حضور پر شور مخاطبان خود روی صحنه رود.
دروغ نمایشی است نوشته فلوریان زلر، فرزین ریحانی‌راد کارگردان این نمایش است و علی مراتبی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

حامد منافی، از چهره‌های محبوب تئاتر تبریز، مدرس و بازیگر تئاتر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد. همچنین سنا پورسعیدی، بازیگر تئاتر، سینما و از چهره‌های محبوب برخی از سریال‌های تلویزیون به همراه مهرداد نیکجو که وی نیز از بازیگران با سابقه تئاتر تبریز و مدرس این رشته می‌باشد از جمله بازیگران نمایش دروغ هستند. دریا عالی، چهره جدید تئاتر تبریز نیز در جمع بازیگران این نمایش است.

فلوریان زلر در نمایشنامه خود در درون‌مایه‌ای اجتماعی و با نگاهی پرسشگرانه به مسئله دروغ در روابط و زندگی آدم‌های عصر حاضر پرداخت کرده است.

ریحانی‌راد کارگردان نمایش دروغ، که پیشتر با اجرای نمایش‌های موفق و پر مخاطب «زولپیدم» و «روال عادی» به معضلات اجتماعی پرداخته بود، این بار نیز با بررسی روابط زوجین، دروغ را زیر ذره‌بین برده است. وی در نشست خبری این نمایش، در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع چالش‌ برانگیز و جنجالی این نمایش اذعان داشت: مخاطب در مواجه با این نمایش با یک چالش روبرو خواهد شد. زلر از جمله نویسندگان در قید حیات است که در نمایشنامه‌های خود به مشترکات انسانی و معضلات مشترک بین آدم‌ها می‌پردازد. احساس من این است که تماشاگر شاید ساعت‌ها نتواند از محیط نمایش خارج شود و ذهن او درگیر موضوع بماند.

دروغ از ۸ آذر، با اجراهای محدود، به مدت ۱۰ روز، از ساعت ۱۹ در پلاتو استاد صادقی، مجموعه تئاتر شهر تبریز میزبان هنر دوستان، مخاطبان تبریز و علاقه‌مندان به نمایش است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});