• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
فرماندار شهرستان شبستر مطرح کرد:

شبستر منطقه‌ای ملقب به دارالخیرین کشور

  • کد خبر : 12712
  • 07 اردیبهشت 1400 - 20:15
شبستر منطقه‌ای ملقب به دارالخیرین کشور
یاز اکو - فرماندار شبستر از وجود ۴۲ مجمع خیران در این شهرستان خبر داد و گفت: مشارکت مردم شبستر در امور سلامت، مدرسه سازی، مسکن محرومین، ساخت جاده‌های روستایی، پل سازی، کمک به معیشت هم وطنان و سایرکارهای عام المنفعه، این منطقه را به دار الخیرین کشور ملقب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، حسین عبداللهی در گفت‌وگویی، خاطرنشان کرد: مهم ترین پروژه خیـرساز شبستر که پس از تایید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در هیئت وزیران نیز مصوب شده است، احداث بخشی از جاده ابریشم و کاهش فاصله ۳۰ کیلومتری این شهر با مرکز استان است که طی سه سال اخیر توسط شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان انجام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در خصوص اقدامات بهداشتی شهرستان، در بیمارستان شبستر با نصب دستگاه اکسیژن ساز با مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، که می‌تواند به طور همزمان به ۷۰ نفر بیماری که نیاز به اکسیژن دارند، خدمات ارائه دهد.
وی از تجهیز بیمارستان و مراکز سلامت روستایی با هزینه شش میلیارد تومان خبر داد.
عبداللهی اظهار کرد: خیران سلامت این شهرستان در زمان شیوع اپیدمی کرونا جهت کمک به همنوعان خود سنگ تمام گذاشتند و مبلغی نزدیک به سه میلیارد تومان به مراکز درمانی و سلامت کمک رسانی کردند.
وی ضمن اعلام رشد ۱۷ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شهرستان، افزود: در راستای سیاست‌های اجرایی دولت تدبیر و امید، با توجه به این‌که روستاها محور توسعه تلقی می‌شوند، جهت بهبود وضعیت روستاها و حمایت همه جانبه از روستانشینان علاوه بر این‌که اعتبارات این حوزه نسبت به سال قبل ۲۷درصد افزایش یافته، درآمد دهیاری‌ها نیز هر سال حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: خودیاری‌های روستایی شهرستان شبستر با فعالیت‌هایی که داشته، حائز رتبه برتر استان در سال گذشته شده است.
رئیس شورای آموزش و پرورش شبستر در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت چندین مدرسه خـیرساز با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در شهرستان خبر داد و افزود؛ با توجه به تعدد خیران، خیری در شهرستان تفاهم نامه ای مبنی بر ساخت ۱۲ مدرسه امضا کرده که دو مورد افتتاح و به بهره برداری رسیده و مابقی نیز بر اساس برنامه اقدام می‌شود.
وی ادامه داد: کلنگ ساخت هفت مدرسه خیر ساخت با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در روستاهای شهرستان شبستر به زمین زده شده که در حال ساخت است.
وی از اخذ مجوز ایجاد سه موزه علوم و فنون دریایی شرفخانه، موزه تخصصی برق خامنه و موزه مفاخر خبر داد و گفت: با ایجاد موزه‌های مذکور تعداد موزه‌های این شهرستان به عدد پنج خواهد رسید و تعداد آثار ثبت ملی شده شبستر ۴۵ مورد است.
وی ادامه داد: شبستر با توجه به فعال بودن در حوزه صنایع دستی و سفالگری نامزد انتخاب پایتخت سفال گری در کشور شده و علاوه بر این مورد، چهار آثار طبیعی که ثبت ملی شده را در خود جای داده است.
وی گفت: این شهرستان با وجود سه روستای هدف گردشگری، مجموعه تفریحی سد امند، مقبره شیخ محمود شبستری، منطقه گردشگری قره کهریز، تفرجگاه کلمبور تسوج، کارگاه‌های سفال گری کوزه کنان و کلیساهای مختلف تاریخی، آماده میزبانی از گردشگران بعد از نابودی کرونا است.
فرماندار شبستر از افتتاح مرکز رشد بنیس در ماه گذشته خبر داد و گفت: این مرکز علمی با تفاهم دانشگاه پیام نور بنیس و پارک علم و فناوری استان و همت خیران با هزینه ۱.۵ میلیارد تومانی احداث و به بهره برداری رسید که نمونه‌ای از ورود خیران برای اولین بار در حوزه تحقیقات و پژوهش محسوب می‌شود
وی اضافه کرد: روستای بنیس تنهای روستا از ۶۳ هزار روستای کشور است که صاحب مرکز رشد شده و دارای دانشگاه یوده و طی سنوات گذشته مهاجرت معکوس داشته است.
وی از بیکاری شش درصدی افراد تحصیلکرده در این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این منطقه با توجه به تعدد واحدهای تولیدی صنعتی، فرد بیکار با تحصیلات پایین نداریم.
عبداللهی یاد آور شد: سعی می‌کنیم تا با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و افتتاح مراکز رشد چندگانه در شبستر تمامی افراد بیکار تحصیلکرده را به کار گرفته و بیکاری را در این شهرستان ریشه کن کنیم.
وی از وجود هفت شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی روستایی با ۴۵۹ واحد تولیدی خبر داد و گفت: تعداد ۲۳۰ کارگاه و کارخانه در داخل شهرک و مابقی بیرون از شهرک است.
وی با بیان این‌که شبستر به عنوان قطب تولید شیرینی و شکلات در استان است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید در سال گذشته، توانستیم ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال صنعتی را به چرخه تولید برگردانیم.
فرماندار شبستر افزود: از ۱۵۶ معدن موجود در شبستر که در تولید باریت، گچ، شن و ماسه و خاک رس و… فعالیت می‌کنند، ۱۰۰ معدن به صورت فعال و ۵۰ معدن به صورت نیمه فعال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی شهرستان، ادامه داد: به عنوان نماینده دولت در شهرستان از واحدهای تولیدی حمایت کامل می‌کنیم و معتقدیم تنها راه برون رفت مشکلات کشور تولید و ایجاد اشتغال است.
وی گفت: با توجه به کسب رتبه دوم شهرستان شبستر در استان از لحاظ جذب تسهیلات، تا به حال توانسته‌ایم از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات جذب کنیم.
عبداللهی خاطر نشان کرد: با احداث ۱۹ گلخانه در ابعاد مختلف با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، در تولید محصولات باغی مانند هلو، آلبالو، زردآلو، تولید محصولات زراعی مانند کلزا و چندین مورد دیگر، این شهرستان به یک منطقه خوب کشاورزی تبدیل شده است.
وی از اشتغال ۲۷۵۶ نفر در ۱۹۲ واحد کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری با احداث ۳۲ واحد کشاورزی دیگر، ۸۰۰ نفر نیز به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی با تولید ۳۲۴ هزار تن رتبه اول استان هستیم.
فرماندار شبستر گفت: شهرستان شبستر در تولید محصولات دامی مانند تخم مرغ رتبه اول استان، تولید گوشت مرغ رتبه دوم استان و در تولید عسل دارای رتبه پنجم استان است.
وی در خاتمه از افزایش ۱۷ درصدی تولیدات آبی و دیمی در سال گذشته در این منطقه خبر داد و افزود: در سال جدید، امور مربوط به واحدهای تولیدی صنعتی را با جدیت پیگیری کرده و امیدواریم با وحدت و همدلی همه مسئولان شهرستان، شاخص‌های توسعه را در شهرستان ارتقا خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. واحدهای تولیدی متعدد مستقر در شبستر و افراد ثروتمند و توانمند مالی این خطه را دارالخیرین کرده و وجود افراد اقتصادی چون طالب پور ،مستفید و عبداللهی در سنوات گذشته بسیار عالی کار شده و سرعت پیشرفت اقتصادی و تولید و اشتغال را بیشتر نمودند که نمره ۲۰ دارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});