• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
نماینده مراغه و عجب‌شیر:

تامین اجتماعی در ساخت بزرگترین بیمارستان منطقه در مراغه مشارکت می‌کند

  • کد خبر : 12802
  • 08 اردیبهشت 1400 - 13:30
تامین اجتماعی در ساخت بزرگترین بیمارستان منطقه در مراغه مشارکت می‌کند
یاز اکو - نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه طی سال جاری و ردیف بودجه آن اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی نیز با اضافه کردن ۱۵۰ تخت دیگر به این بیمارستان موافقت کرد تا با مشارکت این سازمان، بزرگترین بیمارستان منطقه پس از تبریز در مراغه احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی علیزاده روز چهارشنبه اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های چندین ساله مسئولان شهرستان و نمایندگان ادوار گذشته، سازمان برنامه و بودجه تا چند وقت پیش با احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در این شهرستان موافقت نکرده و مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای احداث آن صادر نشده بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر نیز سازمان تامین اجتماعی نه تنها در مراغه بلکه در جنوب آذربایجان‌شرقی مرکز درمانی ندارد و از آنجایی که این سازمان تنها می‌تواند به صورت مشارکتی برای احداث بیمارستان اقدام کند، مشارکت در افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان جدید مراغه را مورد موافقت قرار داده است.

به گفته نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، جلسه اخیر رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی موفقیت‌آمیز بوده است و این توافق اولیه در آینده نزدیک به عقد تفاهم‌نامه منجر می‌شود.

«علیزاده» با تاکید بر اینکه احداث این بیمارستان موجب اشتغالزایی مستقیم برای حدود ۲ هزار نفر خواهد شد، ادامه داد: مراغه به لحاظ درمانی به برخی ساکنان مناطق جنوبی آذربایجان‌شرقی، جنوبی آذربایجان‌غربی و شمال کردستان خدمات عرضه می‌کند و نمایندگان آنان نیز از احداث بیمارستان جدید مراغه استقبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مسئولان مراغه از فرماندار تا رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و از شهرداری و اعضای شورای اسلامی تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای کلنگ‌زنی این بیمارستان دست به دست هم داده‌اند و در نهایت با پیگیری‌های نماینده این بیمارستان امسال ردیف بودجه گرفت. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه چندی پیش گفته بود که قدمت بالا و فرسوده بودن بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان، ضرورت احداث بیمارستان جدید را مشخص می‌کند.

به گفته «اصغر تنومند» از چهار تا پنج سال پیش نیز دانشکده علوم پزشکی مراغه ماموریت یافته بود تا اقدامات مکان‌یابی و کارشناسی زیرساخت‌های لازم برای احداث این بیمارستان را انجام دهد که تاکنون زمان‌بر بوده است.

این شهرستان دوره طلایی توسعه در بخش زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را طی می‌کند و در سایه اجرای تحول نظام سلامت به قطب درمانی منطقه تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});