• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل در آستانه تصویب نهایی است

  • کد خبر : 12799
  • 08 اردیبهشت 1400 - 13:15
لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل در آستانه تصویب نهایی است
یاز اکو - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت:لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی این استان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در آستانه تصویب نهایی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صدیف بدری روز چهارشنبه افزود:تصویب نهایی این لایحه مطالبه اصلی مردم استان است و تمام تلاش ما براین است این لایحه بزودی تصویب شود.

وی اظهار کرد:زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم شده و امید است راه اندازی این طرح در سال “تولید،پشتیبانی ها و موانع زدایی  که اشتغال زایی فراوانی را بدنبال خواهد داشت تحقق یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:لایحه منطقه آزاد تجاری تجاری و صنعتی اردبیل پس از تصویب در دولت و مجلس به خاطر مخالفت شورای نگهبان هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است و انتظار می‌رود  مورد تایید نهایی این مجمع برسد.

بدری با بیان اینکه  با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری توان صادرات محصولات کشاورزی به میزان سه میلون تن در استان اردبیل افزایش خواهد یافت، افزود: منطقه آزاد تجاری ، صنعتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری، صنعتی برای استان ‌های مرزی و کمتر توسعه‌ یافته به عنوان یک محرک قوی رشد و توسعه است و امیدواریم با تصویب قطعی این منطقه شاهد پیشرفت استان اردبیل باشیم.

بدری با اشاره به مزیت‌های راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی افزود: بهره‌گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی ، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) برای ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از مزایای مناطق آزاد محسوب می شود.

وی اظهار کرد:همچنین برخورداری از انواع معافیت‌های مالیاتی ، امکان ورود ماشین‌آلات و قطعات و مواد اولیه برای صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر مناطق آزاد است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});