• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

سرانه فضای آموزشی استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر : 129305
  • 10 دی 1402 - 11:00
سرانه فضای آموزشی استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است
یازاکو - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: این استان در زمینه فضای آموزشی مشکل و کمبود جدی دارد به طوری که سرانه فضای آموزشی این استان ۲.۳ متر مربع کمتر از متوسط سرانه کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، بهزاد محمدی میانگین سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را حدود ۴.۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: رفع نیاز فضای آموزشی در استان نیاز به توجه بیشتری دارد تا به میانگین کشوری ۶.۵ مترمربع برسد.

وی افزود: استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۴ متر مربع تعیین شده و اگرچه سرانه فضای آموزشی با همکاری خیرین مدرسه‌ساز افزایش یافته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: برای رسیدن سرانه آموزشی استان به میانگین کشوری، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که ۲ هزار کلاس درس در استان احداث شود.

وی با تقدیر از زحمات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: ۳۰۰ کلاس درس از این تعداد با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و ۳۹۲ کلاس درس نیز با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) احداث خواهد شد.

محمدی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با همکاری اداره کل نوسازی مدارس تاکنون یک هزار و ۸۱۸ کلاس درس در قالب ۴۶۳ مدرسه احداث کرده و تحویل نظام آموزشی داده است.

وی همچنین با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در احداث ۱۸۳ کلاس درس در قالب ۵۳ واحد آموزشی و ادامه روند اجرا و احداث آن گفت: خیرین مدرسه‌ساز امسال ۱۶ واحد مدرسه با ۷۰ کلاس درس پس از تکمیل تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});