• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

اردوغان: بعد از تعطیلات سراسری مرزهای زمینی ایران و ترکیه بازگشایی می شوند

  • کد خبر : 12943
  • 09 اردیبهشت 1400 - 21:45
اردوغان: بعد از تعطیلات سراسری مرزهای زمینی ایران و ترکیه بازگشایی می شوند
یاز اکو - روزنامه حریت ترکیه نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دستور بازگشایی هر سه مرز زمینی بین ایران و ترکیه را بعد از تعطیلات سراسری جاری در این کشور صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سرویس بین الملل نصر، روزنامه حریت ترکیه امروز با درج مطلبی از صدور دستور بازگشایی مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه توسط اردوغان بعد از تعطیلات سراسری جاری در این کشور خبر داد.
در مطلبی که امروز به قلم عبدالقادر سلوی خبرنگار روزنامه حریت در سایت این روزنامه منتشر شده است آمده است: با توجه به رونق اقتصاد شهر وان ترکیه توسط گردشگران ایرانی و بسته بودن طولانی مدت مرزهای زمینی بین دو کشور به دلیل شیوع کرونا، ١ میلیارد دلار زیان متوجه اقتصاد این منطقه شده است.
در ادامه این مطلب با اشاره به توضیحات چند نماینده مجلس ترکیه به رییس جمهور این کشور درباره زیان های وارده به اقتصاد منطقه به دلیل بسته ماندن مرزهای زمینی، آمده است: بعد از ارائه توضیحات درمورد زیان های وارده بر اقتصاد منطقه توسط چند نماینده مجلس در یک مراسم افطاری به اردوغان، وی از توضیحات ارائه شده قانع شد. سپس وی با «محمد موش» وزیر تجارت و «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت این کشور تماس گرفته و دستور بازگشایی هر سه مرز زمینی بین ایران و ترکیه را بعد از تعطیلات سراسری جاری صادر کرده است.
لازم به توضیح است تعطیلات سراسری به دلیل شیوع کرونا در ترکیه از امروز آغاز و تا روز دوشنبه ٢٧ اردیبهشت (١٧ می) ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});