• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

خلبانی هواپیمای فوق سبک در فرودگاه تبریز آموزش داده می‌شود

  • کد خبر : 11093
  • 25 فروردین 1400 - 11:15
خلبانی هواپیمای فوق سبک در فرودگاه تبریز آموزش داده می‌شود
یاز اکو - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک برای علاقه‌مندان به هوانوردی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ارایه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین آذری روز چهارشنبه با اشاره به فعالیت رسمی شرکت «درنا آسمان تاوریژ»  در این فرودگاه افزود: این شرکت مجوز رسمی خود را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده است.

وی اظهار داشت: این شرکت در زمان کنونی با چهار فروند هواپیمای فوق سبک در فرودگاه تبریز فعالیت می کند و هنرجویان این مجموعه گواهینامه بین‌المللی از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت خواهند کرد.

آذری،  با بیان اینکه خدمات ارایه شده از سوی این مرکز بصورت کاملا تخصصی است، ادامه داد: در این مرکز علاوه بر ارایه آموزش خلبانی از علاقه مندان به انجام پروازهای تفریحی و آموزش پاراگلایدر پذیرش می شود.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});