• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13
استاندار اردبیل؛

ایجاد منطقه آزاد در اردبیل بر رونق اقتصادی ایران و آذربایجان موثر است

  • کد خبر : 12956
  • 10 اردیبهشت 1400 - 10:00
ایجاد منطقه آزاد در اردبیل بر رونق اقتصادی ایران و آذربایجان موثر است
یاز اکو - استاندار اردبیل گفت: تصویب و ایجاد منطقه آزاد این استان در رشد و رونق مبادلات اقتصادی ۲ کشور ایران و آذربایجان مهم و اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پارس‌آباد مغان بیان کرد: ارتباط با کشور آذربایجان برای ایران و اردبیل دارای اهمیت بوده و اقدام‌های مناسبی در راستای سرعت‌بخشی به تصویب منطقه آزاد این استان انجام گرفته است.
وی با اشاره به تصویب لایحه مناطق آزاد در دولت، مجلس و تایید شورای نگهبان افزود: طرح مورد نظر در کمیسیون اقتصادی و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوب شده است و در صورت تصویب در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آینده نزدیک به عنوان رونق بخش اقتصاد ۲ کشور خواهد بود.
استاندار اردبیل بیان کرد: اجرای بارانداز ریلی در شمال این استان نیز از جمله ضرورت‌های توسعه ارتباطات اقتصادی است و به جد پیگیری می شود که البته در وزارت کشور و وزارت راه مصوب شده است و مراحل نهایی را به لحاظ تصویب می‌گذراند.
وی اضافه کرد: نقشه‌های مورد نیاز برای اجرای بارانداز در داخل کشور تهیه شده است و در آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
بهنامجو با بیان اینکه مناطق آزاد برای همه کشورها جا افتاده است و ایجاد چنین مناطقی می‌تواند به خوبی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی موثر باشد، ادامه داد: شهرک صنعتی مشترک نیز موضوع جدیدی است که در بین کشورهای دیگر وجود نداشت و مطالعات و اجرای آن به تدوین قوانین نیاز دارد.
وی همچنین فعالیت گمرک بیله‌سوار و مراودات انجام شده از این گمرک را مناسب ارزیابی کرد و افزایش مبادلات تجاری از این گمرک به میزان ۷۰ درصد با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را یادآور شد.
لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده ۲ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان، تبدیل به لایحه اختلافی شده و در ۳۱ اردیبهشت پارسال با امضای رییس مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
استان اردبیل که با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر همجوار با گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان در شمال‌غربی ایران واقع شده، دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با کشور جمهوری آذربایجان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});